وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ

مداحی شب 21 رمضان (عزاداری و احیای شب قدر) / هیئت کریم آل طاها (ع) - 16 تیر 94

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

روضه: سخت است پیش پای مردم با سر افتادن؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: نام تو، ذکر لب من؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: یا مرتضی یا علی جان؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: اول و آخر، شافع محشر؛ پخش آنلاین | دانلود

سخنرانی: تذکرات ویژه شب قدر؛ پخش آنلاین | دانلود

مناجات: کاش توفیق رفیق من تنها میشد؛ پخش آنلاین | دانلود

مناجات: مراسم احیا و قرآن به سر؛ پخش آنلاین | دانلود

مناجات پایانی: مرا از بند این دنیا رها کن؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: سخت است پیش پای مردم با سر افتادن

سخت است پیش پای مردم با سر افتادن

و سخت‌تر از آن به پیش دختر افتادن

 

ما که تو را با «لا فتی» یت می‌شناسیمت

اصلاً نمی‌آید به تو در بستر افتادن

 

داری سفارش می‌کنی ما را به عبّاست

خیلی خیالم جمع شد از معجر افتادن

 

گفتی اسیرم می‌کنند اما نگفتی تو

از خنجر کندی به روی حنجر افتادن

 

اما نگفتی از روی مرکب زمین خوردن

اما نگفتی از بلندی با سر افتادن

 

خیلی برای دخترت سخت است هنگام

با نیزه‌ای بر نیزه‌های دیگر افتادن

 

ای وای از پیراهن غارت‌شده، بعدش

دنبال غارت کردن انگشتر افتادن

 

×××

 

فرمود: آب، اما به پهلویش لگد می‌زد

ای داد و بیداد از به جان پیکر افتادن

 

انصاف نیست این‌گونه پیش چشم خواهرها

با چکمه روی بوسۀ پیغمبر افتادن

 

ای وای از شام غریبان و بیابان و

 در زیر پاها چادر یک دختر افتادن

 

شاعر: علی اکبر لطیفیان

 

----------------------------

 

شب بود و اشک بود و علی بود و چاه بود

فریاد بی‌صدا، غم دل بود و آه بود

 

دیگر پس از شهادت زهرا به چشم او

صبح سفید هم‌چو دل شب سیاه بود

 

دانی چرا جبین علی را شکافتند؟

زیرا به چشم کوفه عدالت گناه بود

 

خونش نصیب دامن محراب کوفه شد

آن رهبری که کعبه بر او زادگاه بود

 

یک عمر از رعیت خود هم ستم کشید

اشک شبش به غربت روزش گواه بود

 

دستش برای مردم دنیا نمک نداشت

عدلش به چشم بی‌نگهان اشتباه بود

 

هم‌صحبتی نداشت که در نیمه‌های شب

حرفش به چاه بود و نگاهش به ماه بود

 

مولا پس از شهادت زهرا غریب شد

زهرا نه یار او که بر او یک سپاه بود

 

وقتی که از محاسن او می‌چکید خون

عباس را به صورت بابا نگاه بود

 

«میثم» هزار حیف که پوشیده شد ز خون

رویـی کـه بهـر گمشـدگان شمـع راه بود

 

شاعر: استاد غلامرضا سازگار

 

---------------------------------

 

ای کوفه می‌روم من با اشک و آه و ناله

جان شما و جان آن دختر سه ساله

 

دستان کوچکش را با ریسمان نبندید

به اشک دیده‌ی ای کوفیان نخندید

 

-------------------------------------

 

شام تار من سحر شد / آمد از ره میهمانم 

در بغل می گیرم او را / با دو دست نیمه جانم 

 

با دو چشم، تار و خسته، می کنم او را نظاره

عمه بنگر، بر لبانش، از چه گشته پاره پاره

بشکند دستی که زد سنگ، بر جمال این ستاره

 

کی یتیمم کرده -  کی غریبم کرده 

به غم بابایم -  کی اسیرم کرده

 

آه و واویلا

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

زمینه: نام تو ذکر لب من

نام تو، ذکر لب من / شور تو، تاب و تب من

خواب ایوان طلایت / قسمت، روز و شب من

 

تا ابد پایت می مانم، علی جانم، علی جانم

معنی دین و قرآنم، علی جانم، علی جانم

 

علی یا حیدر

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: یامرتضی یاعلی جان

امشب فضای دل من / در التهاب غم توست

این چند شب قلب عالم / درگیر در ماتم توست

 

یامرتضی یاعلی جان

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: اول و آخر، شافع محشر

اوّل و آخر، شافع محشر، یا علی و یا علی و یا علی حیدر

جان پیغمبر، سَیّد و سَروَر، یا علی و یا علی و یا علی حیدر

 

سلام ما به محضرت، به آیه های کوثرت

دعا کن آقا که بشیم،عبد ِ غلام ِ قنبرت

 

ای گوهر نایاب آقا، شیعه‌هاتو دریاب آقا

عنایتی جان زهرا، یا مولا 2

 

علی علی یا حیدر

 

افتخار حق، ذولفقار حق، ای نگار و ای شعار و شهریار حق

ای مسیر تو، در مدار حق، ای نگار و ای شعار و شهریار حق

 

کلام تو کلام حق، عمل تو معیار حق

لبیک َ یا علی علی، لبیکَ یا سردار حق

 

ای عاشق و عشق معبود، وادی ِ تو راه ِ حق بود

به کعبه ی اطهر مولود، یا مولا 2

 

علی علی یا حیدر

 

آبروی من، آرزوی من، ای دعا و ای نماز و ای وضوی من

باده‌ی عشقت، در سبوی من، ای دعا و ای نماز و ای وضوی من

 

می‌سوزی عُمری یا علی، به یاد داغ کوچه‌ها

غلاف و تازیانه و، آتیش و دود و شعله‌ها

 

برات بمیرم مولا، با سر ِ شکسته آقا

روضه میخونی به زهرا، واویلا 2

 

علی علی یا حیدر…

 

شاعر: امیر عباسی

مناجات: کاش توفیق رفیق من تنها میشد

کاش توفیق، رفیق من تنها میشد

عمر من صرف عبودیت و تقوا میشد

 

کاش از ذائقه‌ام لذت عصیان می‌رفت

راضی از نوکری‌ام حضرت مــولا میشد

 

کاش اعمال مرا صدق، صفایی می‌داد

در همه زندگی‌ام عشـق، هویدا میشد

 

کاش اهل سحر و سوز دعا می‌گشتم

نفس من به یکی جلوه مسیحا میشد

 

کاش در نوکریم صادق و ثابت بودم

که دعا گوی دلم زینب کبــری میشد

 

نیتم را بنویسید ملائک، ای کاش

سینه‌ی من سپر ام ابیها میشد

 

کاش در کوچه کنار حسنش می‌بودم

صورت من سپر صورت حضرت زهرا میشد

 

خانه از این طرف و سوی دگر می‌رود او

در دل جن و ملک داشت که غوغا میشد

 

چادر خاکی خود را دور طفلش پیچید

راهی خانه‌ی خود خسته و شیدا میشد

 

به حسن کرد سفارش که نگویی به علی

فاطمه با غم خود مادر دنیا میشد

 

--------------------------------------

 

شب وصال حیدر و زهرا رسیده

میره شهید کوفه پیش یک شهیده

 

با غصه میگه فاطمه دیر اومدی

موهات سفید شده علی پیر اومدی

با یه دل از آدما سیر اومدی

 

میگه علی به فاطمه زهرای من

دلم برات تنگ شده بود لیلای من

بدون تو فایده نداشت دنیای من

 

حیدرالمرالمؤمنین، یا مرتضی

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

مناجات: مراسم احیا و قرآن به سر

همه جا بروم به بهانه تو

که مگر برسم در خانه تو

 

همه جا دنبال تو می گردم

که تویی درمان همه دردم

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

نشوم به جز از تو گدای کسی

بی ولای تو من نکشم نفسی

 

که تو لیلای من مجنونی

همه هست من دلخونی

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

اگرم نبود دل لایق تو

نظری که دلم شده عاشق تو

 

به خدا هستی همه هستم

به تو دل بستم به تو دل بستم

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

دل خود زده ام گره بر در تو

چه شود که رسم بر محضر تو

 

من نا قابل به تو دل بستم

نکشی دامان خود از دستم

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

همه درد و غمم، تو دوای منی

تو صفای صفا، تو منای منی

 

تو گل زیبای منی مهدی

تو مه شبهای منی مهدی

 

یا ابا صالح مددی مولا

مناجات پایانی: مرا از بند این دنیا رها کن

مرا از بند این دنیا رها کن

رها از این همه چون و چرا کن

دلم را زیر و رو کن با نگاهی

دلم را با نگاهی کربلا کن

 

ببین این اشک و این شور و نوا را

خدایا دوست دارم روضه ها را

بگیر از من هر آنچه خواهی اما

نگیر از من حسین و کربلا را

 

رها کن قلب من را از غم امشب

نگاهی کن به اشک شوقم امشب

اگر کامل کنی احسان خود را

شوم کرب‌و‌بلایی من هم امشب

 

شاعر: یوسف رحیمی

اطلاعیه مراسم:

حسین رضائیان

حسین رضائیان

تصاویر مراسم:

حسین رضائیان



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

روضه: سخت است پیش پای مردم با سر افتادن؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: نام تو، ذکر لب من؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: یا مرتضی یا علی جان؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: اول و آخر، شافع محشر؛ پخش آنلاین | دانلود

سخنرانی: تذکرات ویژه شب قدر؛ پخش آنلاین | دانلود

مناجات: کاش توفیق رفیق من تنها میشد؛ پخش آنلاین | دانلود

مناجات: مراسم احیا و قرآن به سر؛ پخش آنلاین | دانلود

مناجات پایانی: مرا از بند این دنیا رها کن؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: سخت است پیش پای مردم با سر افتادن

سخت است پیش پای مردم با سر افتادن

و سخت‌تر از آن به پیش دختر افتادن

 

ما که تو را با «لا فتی» یت می‌شناسیمت

اصلاً نمی‌آید به تو در بستر افتادن

 

داری سفارش می‌کنی ما را به عبّاست

خیلی خیالم جمع شد از معجر افتادن

 

گفتی اسیرم می‌کنند اما نگفتی تو

از خنجر کندی به روی حنجر افتادن

 

اما نگفتی از روی مرکب زمین خوردن

اما نگفتی از بلندی با سر افتادن

 

خیلی برای دخترت سخت است هنگام

با نیزه‌ای بر نیزه‌های دیگر افتادن

 

ای وای از پیراهن غارت‌شده، بعدش

دنبال غارت کردن انگشتر افتادن

 

×××

 

فرمود: آب، اما به پهلویش لگد می‌زد

ای داد و بیداد از به جان پیکر افتادن

 

انصاف نیست این‌گونه پیش چشم خواهرها

با چکمه روی بوسۀ پیغمبر افتادن

 

ای وای از شام غریبان و بیابان و

 در زیر پاها چادر یک دختر افتادن

 

شاعر: علی اکبر لطیفیان

 

----------------------------

 

شب بود و اشک بود و علی بود و چاه بود

فریاد بی‌صدا، غم دل بود و آه بود

 

دیگر پس از شهادت زهرا به چشم او

صبح سفید هم‌چو دل شب سیاه بود

 

دانی چرا جبین علی را شکافتند؟

زیرا به چشم کوفه عدالت گناه بود

 

خونش نصیب دامن محراب کوفه شد

آن رهبری که کعبه بر او زادگاه بود

 

یک عمر از رعیت خود هم ستم کشید

اشک شبش به غربت روزش گواه بود

 

دستش برای مردم دنیا نمک نداشت

عدلش به چشم بی‌نگهان اشتباه بود

 

هم‌صحبتی نداشت که در نیمه‌های شب

حرفش به چاه بود و نگاهش به ماه بود

 

مولا پس از شهادت زهرا غریب شد

زهرا نه یار او که بر او یک سپاه بود

 

وقتی که از محاسن او می‌چکید خون

عباس را به صورت بابا نگاه بود

 

«میثم» هزار حیف که پوشیده شد ز خون

رویـی کـه بهـر گمشـدگان شمـع راه بود

 

شاعر: استاد غلامرضا سازگار

 

---------------------------------

 

ای کوفه می‌روم من با اشک و آه و ناله

جان شما و جان آن دختر سه ساله

 

دستان کوچکش را با ریسمان نبندید

به اشک دیده‌ی ای کوفیان نخندید

 

-------------------------------------

 

شام تار من سحر شد / آمد از ره میهمانم 

در بغل می گیرم او را / با دو دست نیمه جانم 

 

با دو چشم، تار و خسته، می کنم او را نظاره

عمه بنگر، بر لبانش، از چه گشته پاره پاره

بشکند دستی که زد سنگ، بر جمال این ستاره

 

کی یتیمم کرده -  کی غریبم کرده 

به غم بابایم -  کی اسیرم کرده

 

آه و واویلا

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

زمینه: نام تو ذکر لب من

نام تو، ذکر لب من / شور تو، تاب و تب من

خواب ایوان طلایت / قسمت، روز و شب من

 

تا ابد پایت می مانم، علی جانم، علی جانم

معنی دین و قرآنم، علی جانم، علی جانم

 

علی یا حیدر

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: یامرتضی یاعلی جان

امشب فضای دل من / در التهاب غم توست

این چند شب قلب عالم / درگیر در ماتم توست

 

یامرتضی یاعلی جان

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: اول و آخر، شافع محشر

اوّل و آخر، شافع محشر، یا علی و یا علی و یا علی حیدر

جان پیغمبر، سَیّد و سَروَر، یا علی و یا علی و یا علی حیدر

 

سلام ما به محضرت، به آیه های کوثرت

دعا کن آقا که بشیم،عبد ِ غلام ِ قنبرت

 

ای گوهر نایاب آقا، شیعه‌هاتو دریاب آقا

عنایتی جان زهرا، یا مولا 2

 

علی علی یا حیدر

 

افتخار حق، ذولفقار حق، ای نگار و ای شعار و شهریار حق

ای مسیر تو، در مدار حق، ای نگار و ای شعار و شهریار حق

 

کلام تو کلام حق، عمل تو معیار حق

لبیک َ یا علی علی، لبیکَ یا سردار حق

 

ای عاشق و عشق معبود، وادی ِ تو راه ِ حق بود

به کعبه ی اطهر مولود، یا مولا 2

 

علی علی یا حیدر

 

آبروی من، آرزوی من، ای دعا و ای نماز و ای وضوی من

باده‌ی عشقت، در سبوی من، ای دعا و ای نماز و ای وضوی من

 

می‌سوزی عُمری یا علی، به یاد داغ کوچه‌ها

غلاف و تازیانه و، آتیش و دود و شعله‌ها

 

برات بمیرم مولا، با سر ِ شکسته آقا

روضه میخونی به زهرا، واویلا 2

 

علی علی یا حیدر…

 

شاعر: امیر عباسی

مناجات: کاش توفیق رفیق من تنها میشد

کاش توفیق، رفیق من تنها میشد

عمر من صرف عبودیت و تقوا میشد

 

کاش از ذائقه‌ام لذت عصیان می‌رفت

راضی از نوکری‌ام حضرت مــولا میشد

 

کاش اعمال مرا صدق، صفایی می‌داد

در همه زندگی‌ام عشـق، هویدا میشد

 

کاش اهل سحر و سوز دعا می‌گشتم

نفس من به یکی جلوه مسیحا میشد

 

کاش در نوکریم صادق و ثابت بودم

که دعا گوی دلم زینب کبــری میشد

 

نیتم را بنویسید ملائک، ای کاش

سینه‌ی من سپر ام ابیها میشد

 

کاش در کوچه کنار حسنش می‌بودم

صورت من سپر صورت حضرت زهرا میشد

 

خانه از این طرف و سوی دگر می‌رود او

در دل جن و ملک داشت که غوغا میشد

 

چادر خاکی خود را دور طفلش پیچید

راهی خانه‌ی خود خسته و شیدا میشد

 

به حسن کرد سفارش که نگویی به علی

فاطمه با غم خود مادر دنیا میشد

 

--------------------------------------

 

شب وصال حیدر و زهرا رسیده

میره شهید کوفه پیش یک شهیده

 

با غصه میگه فاطمه دیر اومدی

موهات سفید شده علی پیر اومدی

با یه دل از آدما سیر اومدی

 

میگه علی به فاطمه زهرای من

دلم برات تنگ شده بود لیلای من

بدون تو فایده نداشت دنیای من

 

حیدرالمرالمؤمنین، یا مرتضی

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

مناجات: مراسم احیا و قرآن به سر

همه جا بروم به بهانه تو

که مگر برسم در خانه تو

 

همه جا دنبال تو می گردم

که تویی درمان همه دردم

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

نشوم به جز از تو گدای کسی

بی ولای تو من نکشم نفسی

 

که تو لیلای من مجنونی

همه هست من دلخونی

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

اگرم نبود دل لایق تو

نظری که دلم شده عاشق تو

 

به خدا هستی همه هستم

به تو دل بستم به تو دل بستم

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

دل خود زده ام گره بر در تو

چه شود که رسم بر محضر تو

 

من نا قابل به تو دل بستم

نکشی دامان خود از دستم

 

یا ابا صالح مددی مولا

 

همه درد و غمم، تو دوای منی

تو صفای صفا، تو منای منی

 

تو گل زیبای منی مهدی

تو مه شبهای منی مهدی

 

یا ابا صالح مددی مولا

مناجات پایانی: مرا از بند این دنیا رها کن

مرا از بند این دنیا رها کن

رها از این همه چون و چرا کن

دلم را زیر و رو کن با نگاهی

دلم را با نگاهی کربلا کن

 

ببین این اشک و این شور و نوا را

خدایا دوست دارم روضه ها را

بگیر از من هر آنچه خواهی اما

نگیر از من حسین و کربلا را

 

رها کن قلب من را از غم امشب

نگاهی کن به اشک شوقم امشب

اگر کامل کنی احسان خود را

شوم کرب‌و‌بلایی من هم امشب

 

شاعر: یوسف رحیمی

اطلاعیه مراسم:

حسین رضائیان

حسین رضائیان

تصاویر مراسم:

حسین رضائیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی