وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
جمعه, ۳ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۲۶ ب.ظ

مراسم عزاداری شام غریبان حسینی (محرم 1433) / هیئت الزهرا (س) – دانشگاه صنعتی شریف؛ 5 آذر 1391

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

واحد: بسوزد از کین خیام حرم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: کسی که بار امانت کشید من بودم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: اگر زینب نبود؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

واحد: بسوزد از کین خیام حرم

بسوزد از کین خیام حرم آه و واویلا آه و واویلا

شده تنها زینب کبری بین دشمن‌ها آه و واویلا آه و واویلا

 

به شور و نوا، به کرب و بلا، رسد آوا، ای حسین جانم

حسین جانم

 

همه یاران خفته در خون و جسم‌شان مانده در دل صحرا

ز سوی مقتل رسد بوی یاس دل خسته، حضرت زهرا

 

به شور و نوا، به کرب و بلا، رسد آوا، ای حسین جانم

حسین جانم

 

شده ضرب تازیانه‌ی دشمن نوازش بر جمله دخترها

فتاده در بین خاک و خون، بی سر و سامان پاره پیکرها

 

به شور و نوا، به کرب و بلا، رسد آوا، ای حسین جانم

حسین جانم

واحد: کسی که بار امانت کشید من بودم

کسی که بار امانت کشید من بودم

کسی که شادی دوران ندید من بودم

 

چهار ساله یتیمی که از غم مادر

فراق و رنج چهل ساله دید من بودم

 

میان آن در و دیوار و شعله‌ی آتش

کسی که ناله‌ی مادر شنید من بودم

 

ز سینه پیراهن فاطمه پر از خون شد

کسی ندید ولی آن که دید من بودم

 

کفن نمود علی چون که جسم مادر را

کسی که جامه طاقت درید من بودم

 

به آه و ناله به دنبال نعش مادر خود

کسی که سینه زنان می دوید من بودم

 

به جای مادر پهلو شکسته ام شب و روز

کسی که ناز حسین می کشید من بودم

 

زبعد مادر خود در عزای مرگ پدر

کسی که دل ز حیاتش برید من بودم

 

ز دیدن جگر پاره پاره‌ی حسنش

کسی که خون ز دو چشمش چکید من بودم

 

ز دیدن تن بی رأس سیّد الشهدا

کسی که قامت سروش خمید من بودم

 

ز دشت کرب و بلا تا به شهر کوفه و شام

کسی که زخم زبان ها شنید من بودم

 

به دشت کرب و بلا بعد قتل جانبازان

رکابدار حسین شهید من بودم

 

کسی که با سخن آتشین و خطبه ‌یخود

فکنده لرزه به کاخ یزید من بودم

 

تو را در عالم زر کربلائیا ز حسین

کسی که بهر غلامی خرید من بودم

واحد: اگر زینب نبود

سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود
کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

 

چهره سرخ حقیقت بعد از آن توفان رنگ
پشت ابری از ریا می ماند اگر زینب نبود

 

چشمه فریادمظلومیت لب تشنگان
در کویر تفته جا می ماند اگر زینب نبود

 

زخمه زخمی ترین فریاد در چنگ سکوت
از طراز نغمه وا می ماند اگرزینب نبود

 

در طلوع داغ اصغر استخوان اشک سرخ
در گلوی چشمها می ماند اگر زینب نبود

 

ذوالجناح دادخواهی بی سوارو بی لگام
در بیابان ها رها می ماند اگر زینب نبود

 

در عبور بستر تاریخ، سیل انقلاب
پشت کوه فتنه جا می ماند اگر زینب نبود

شاعر: قادر طهماسبی

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

واحد: بسوزد از کین خیام حرم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: کسی که بار امانت کشید من بودم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: اگر زینب نبود؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

واحد: بسوزد از کین خیام حرم

بسوزد از کین خیام حرم آه و واویلا آه و واویلا

شده تنها زینب کبری بین دشمن‌ها آه و واویلا آه و واویلا

 

به شور و نوا، به کرب و بلا، رسد آوا، ای حسین جانم

حسین جانم

 

همه یاران خفته در خون و جسم‌شان مانده در دل صحرا

ز سوی مقتل رسد بوی یاس دل خسته، حضرت زهرا

 

به شور و نوا، به کرب و بلا، رسد آوا، ای حسین جانم

حسین جانم

 

شده ضرب تازیانه‌ی دشمن نوازش بر جمله دخترها

فتاده در بین خاک و خون، بی سر و سامان پاره پیکرها

 

به شور و نوا، به کرب و بلا، رسد آوا، ای حسین جانم

حسین جانم

واحد: کسی که بار امانت کشید من بودم

کسی که بار امانت کشید من بودم

کسی که شادی دوران ندید من بودم

 

چهار ساله یتیمی که از غم مادر

فراق و رنج چهل ساله دید من بودم

 

میان آن در و دیوار و شعله‌ی آتش

کسی که ناله‌ی مادر شنید من بودم

 

ز سینه پیراهن فاطمه پر از خون شد

کسی ندید ولی آن که دید من بودم

 

کفن نمود علی چون که جسم مادر را

کسی که جامه طاقت درید من بودم

 

به آه و ناله به دنبال نعش مادر خود

کسی که سینه زنان می دوید من بودم

 

به جای مادر پهلو شکسته ام شب و روز

کسی که ناز حسین می کشید من بودم

 

زبعد مادر خود در عزای مرگ پدر

کسی که دل ز حیاتش برید من بودم

 

ز دیدن جگر پاره پاره‌ی حسنش

کسی که خون ز دو چشمش چکید من بودم

 

ز دیدن تن بی رأس سیّد الشهدا

کسی که قامت سروش خمید من بودم

 

ز دشت کرب و بلا تا به شهر کوفه و شام

کسی که زخم زبان ها شنید من بودم

 

به دشت کرب و بلا بعد قتل جانبازان

رکابدار حسین شهید من بودم

 

کسی که با سخن آتشین و خطبه ‌یخود

فکنده لرزه به کاخ یزید من بودم

 

تو را در عالم زر کربلائیا ز حسین

کسی که بهر غلامی خرید من بودم

واحد: اگر زینب نبود

سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود
کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

 

چهره سرخ حقیقت بعد از آن توفان رنگ
پشت ابری از ریا می ماند اگر زینب نبود

 

چشمه فریادمظلومیت لب تشنگان
در کویر تفته جا می ماند اگر زینب نبود

 

زخمه زخمی ترین فریاد در چنگ سکوت
از طراز نغمه وا می ماند اگرزینب نبود

 

در طلوع داغ اصغر استخوان اشک سرخ
در گلوی چشمها می ماند اگر زینب نبود

 

ذوالجناح دادخواهی بی سوارو بی لگام
در بیابان ها رها می ماند اگر زینب نبود

 

در عبور بستر تاریخ، سیل انقلاب
پشت کوه فتنه جا می ماند اگر زینب نبود

شاعر: قادر طهماسبی

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی