وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
جمعه, ۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱ ب.ظ

مراسم عزاداری شب دوازدهم (محرم 1433) / هیئت الزهرا (س) – دانشگاه صنعتی شریف؛ 6 آذر 1391

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

واحد: حسین جانم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: شکر خدا برای شما آتشم زدند؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: مریض عشق تو هستم دوا نمی‌خواهم؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: زائر کوی حسین؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: تنها تویی پیدا؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه پایانی: صدای ناله ز آفاق دور می‌آید؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

واحد: حسین جانم

فتاده روی زمین جسم خونی فرزند تو ای مادر

ببین که از تیغ و از نیزه، خنجر و دشنه گشته او پرپر

 

دلم شده خون، شدم محزون، گل پرپر ای حسین جانم

 

حسین جانم

 

خدایا بنگر به حال این کودکان دل خسته و غمگین

نظر کن بر پای خونین و گوش خونین و پیکر خونین

 

دلم شده خون، شدم محزون، گل پرپر ای حسین جانم

 

حسین جانم

 

ببین زنجیر اسارت بر دست و پای من ای حسین من

ز پیش تو می روم با قلبی شکسته شده نور عین من

 

دلم شده خون، شدم محزون، گل پرپر ای حسین جانم

 

حسین جانم

واحد: شکر خدا برای شما آتشم زدند

این اشک‌ها به پای شما آتشم زدند
شکرخدا برای شما آتشم زدند

من جبرئیل سوخته بالم، نگاه کن!
معراج چشم‌های شما آتشم زدند

سر تا به پا خلیل گلستان‌نشین شدم
هر جا که در عزای شما آتشم زدند

از آن طرف مدینه و هیزم، از این طرف
با داغ کربلای شما آتشم زدند

بردند روی نیزه دلم را و بعد از آن
یک عمر در هوای شما آتشم زدند

گفتم کجاست خانه ی خورشید شعله‌ور؟
گفتند بوریای شما، آتشم زدند

دیروز عصر تعزیه‌خوانان شهر ما
همراه خیمه‌های شما آتشم زدند

امروز نیز، نیر و عمان و محتشم
با شعر در رثای شما، آتشم زدند

»دیشـــب اگـــر به داغ شهیدان گداختم
امشــب ولـی بــرای شمــــا آتشم زدند

تــا بـــا خبـر ز شـــور نیستـــانی‌ام کنند
مــاننــد نینـــوای شمــا آتــــشـــم زدند«


دو بیت پایانی، نظر لطف طبع استاد محمدعلی مجاهدی(پروانه) نسبت به این غزل است.

 

شاعر: سیدحمیدرضا برقعی

واحد: مریض عشق تو هستم دوا نمی‌خواهم

بجز  وصالِ  تو  را  از خـدا   نمـی خواهم

مـریضِ عشـقِ تـو هستم  دوا  نمی خواهم

 

تمـامِ روز و شبم یاحسین مـی گویم

منـی کـه ذکـرِ تو دارم دعا  نمی خواهم

 

زِ دستِ بـا کَـرَمت هـرچه خواستم دادی

که هست لفظِ مَحال از شما نمی خواهم

 

بـرای دفـنِ من  این نکته را  به یاد آرید

کـه مـن کفـن بجز از بوریا  نمی خواهم

 

تمامِ سهم من  از این جهان گـداییِ توست

به  من  نگو  که من  اصلاً  گدا  نمی خواهم

------------------------------

با یاد شما اگر بمیرم بهتر

بی جرم و خطا اگر بمیرم بهتر

هر جا که شود فرق ندارد اما

در کرب و بلا اگر بمیرم بهتر

شور: زائر کوی حسین

 

زائر کوی حسین، گشته دل و جان ما

بسته به موی حسین، حال پریشان ما

دلخوشی عاشقان، روضه خون خداست

جنّت ما هیأت است، مقصد ما کربلاست

مولایم، اربابم یا حسین، از عشقت بی تابم یا حسین

فریاد هل من ناصرت در یاد ماست

یا لیتنا کنّا معک فریاد ماست

 

در پی روح خدا، سوی خدا می رویم

همچو شهیدان سوی، کرب و بلا می رویم

جان و دل عاشقان، نذر رضای ولی

نذر علمدار عشق، حضرت سید علی

همراز گلهای پرپرم، سرباز گمنام رهبرم

آخر شهیدم می کند عشق ولی

چشم من و فرمان تو سید علی

 

آتش هجرت زده، شعله به دلهایمان

صاحب این دل تویی، حضرت صاحب زمان

می رسی و می رود، سوز غم از سینه ها

می رسی و می بری، غربت آدینه را

یا مهدی، یا مولا العجل، آقا یابن الزهرا العجل

یابن الحسن ای قبله هفت آسمان

در هر نفس می خوانمت تا پای جان

 

شاعر: محمد مهدی سیار

شور: تنها تویی پیدا

 

آیینه آیینه، تنها تویی پیدا

با نام زیبایت، من میشوم شیدا

 

ما با ولای تو در این عالم سرافرازیم

در پادگان عشق تو همواره سربازیم

با دشمن تو یک نفس حتی نمی‌سازیم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

روضه پایانی: صدای ناله ز آفاق دور می‌آید

صدای ناله ز آفاق دور می‌آید

از انتهای کویر صبور می‌آید

 

سر شکسته‌ی مجنون اگرچه نزدیک است

صدای گریه‌ی لیلی ز دور می‌آید

 

صدای کیست چنین مادرانه می‌گرید

صدای فاطمه از این تنور می‌آید

 

مگر که موسی عمران به سینه‌ی سیناست

که باز بوی مناجات طور می‌آید

 

تنور غار حرا گشته چون که جبرائیل

به وحی آیه‌ی «الله نور» می‌آید

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

 



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

واحد: حسین جانم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: شکر خدا برای شما آتشم زدند؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: مریض عشق تو هستم دوا نمی‌خواهم؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: زائر کوی حسین؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: تنها تویی پیدا؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه پایانی: صدای ناله ز آفاق دور می‌آید؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

واحد: حسین جانم

فتاده روی زمین جسم خونی فرزند تو ای مادر

ببین که از تیغ و از نیزه، خنجر و دشنه گشته او پرپر

 

دلم شده خون، شدم محزون، گل پرپر ای حسین جانم

 

حسین جانم

 

خدایا بنگر به حال این کودکان دل خسته و غمگین

نظر کن بر پای خونین و گوش خونین و پیکر خونین

 

دلم شده خون، شدم محزون، گل پرپر ای حسین جانم

 

حسین جانم

 

ببین زنجیر اسارت بر دست و پای من ای حسین من

ز پیش تو می روم با قلبی شکسته شده نور عین من

 

دلم شده خون، شدم محزون، گل پرپر ای حسین جانم

 

حسین جانم

واحد: شکر خدا برای شما آتشم زدند

این اشک‌ها به پای شما آتشم زدند
شکرخدا برای شما آتشم زدند

من جبرئیل سوخته بالم، نگاه کن!
معراج چشم‌های شما آتشم زدند

سر تا به پا خلیل گلستان‌نشین شدم
هر جا که در عزای شما آتشم زدند

از آن طرف مدینه و هیزم، از این طرف
با داغ کربلای شما آتشم زدند

بردند روی نیزه دلم را و بعد از آن
یک عمر در هوای شما آتشم زدند

گفتم کجاست خانه ی خورشید شعله‌ور؟
گفتند بوریای شما، آتشم زدند

دیروز عصر تعزیه‌خوانان شهر ما
همراه خیمه‌های شما آتشم زدند

امروز نیز، نیر و عمان و محتشم
با شعر در رثای شما، آتشم زدند

»دیشـــب اگـــر به داغ شهیدان گداختم
امشــب ولـی بــرای شمــــا آتشم زدند

تــا بـــا خبـر ز شـــور نیستـــانی‌ام کنند
مــاننــد نینـــوای شمــا آتــــشـــم زدند«


دو بیت پایانی، نظر لطف طبع استاد محمدعلی مجاهدی(پروانه) نسبت به این غزل است.

 

شاعر: سیدحمیدرضا برقعی

واحد: مریض عشق تو هستم دوا نمی‌خواهم

بجز  وصالِ  تو  را  از خـدا   نمـی خواهم

مـریضِ عشـقِ تـو هستم  دوا  نمی خواهم

 

تمـامِ روز و شبم یاحسین مـی گویم

منـی کـه ذکـرِ تو دارم دعا  نمی خواهم

 

زِ دستِ بـا کَـرَمت هـرچه خواستم دادی

که هست لفظِ مَحال از شما نمی خواهم

 

بـرای دفـنِ من  این نکته را  به یاد آرید

کـه مـن کفـن بجز از بوریا  نمی خواهم

 

تمامِ سهم من  از این جهان گـداییِ توست

به  من  نگو  که من  اصلاً  گدا  نمی خواهم

------------------------------

با یاد شما اگر بمیرم بهتر

بی جرم و خطا اگر بمیرم بهتر

هر جا که شود فرق ندارد اما

در کرب و بلا اگر بمیرم بهتر

شور: زائر کوی حسین

 

زائر کوی حسین، گشته دل و جان ما

بسته به موی حسین، حال پریشان ما

دلخوشی عاشقان، روضه خون خداست

جنّت ما هیأت است، مقصد ما کربلاست

مولایم، اربابم یا حسین، از عشقت بی تابم یا حسین

فریاد هل من ناصرت در یاد ماست

یا لیتنا کنّا معک فریاد ماست

 

در پی روح خدا، سوی خدا می رویم

همچو شهیدان سوی، کرب و بلا می رویم

جان و دل عاشقان، نذر رضای ولی

نذر علمدار عشق، حضرت سید علی

همراز گلهای پرپرم، سرباز گمنام رهبرم

آخر شهیدم می کند عشق ولی

چشم من و فرمان تو سید علی

 

آتش هجرت زده، شعله به دلهایمان

صاحب این دل تویی، حضرت صاحب زمان

می رسی و می رود، سوز غم از سینه ها

می رسی و می بری، غربت آدینه را

یا مهدی، یا مولا العجل، آقا یابن الزهرا العجل

یابن الحسن ای قبله هفت آسمان

در هر نفس می خوانمت تا پای جان

 

شاعر: محمد مهدی سیار

شور: تنها تویی پیدا

 

آیینه آیینه، تنها تویی پیدا

با نام زیبایت، من میشوم شیدا

 

ما با ولای تو در این عالم سرافرازیم

در پادگان عشق تو همواره سربازیم

با دشمن تو یک نفس حتی نمی‌سازیم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

روضه پایانی: صدای ناله ز آفاق دور می‌آید

صدای ناله ز آفاق دور می‌آید

از انتهای کویر صبور می‌آید

 

سر شکسته‌ی مجنون اگرچه نزدیک است

صدای گریه‌ی لیلی ز دور می‌آید

 

صدای کیست چنین مادرانه می‌گرید

صدای فاطمه از این تنور می‌آید

 

مگر که موسی عمران به سینه‌ی سیناست

که باز بوی مناجات طور می‌آید

 

تنور غار حرا گشته چون که جبرائیل

به وحی آیه‌ی «الله نور» می‌آید

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی