وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۱۷ ق.ظ

مراسم عزاداری شهادت حضرت امیر (ع) (22 رمضان) / هیئت الزهرا (س) - نازی‌آباد؛ 16 خرداد 97

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

روضه: ای کاش بگیرند از امروز سحر را؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: ذکر لبم علی علی؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: ای کاش بگیرند از امروز سحر را

ای کاش بگیرند از امروز سحر را

ای اهلِ حرم سیر ببینید پدر را

 

شمشیر پُر از زهر گرفته ز طبیبان

بر نسخه ی تو فرصت اما و اگر را

 

جز تو چه کسی عفو کند قاتل خود را

آن قاتلِ خوابیده ی عمری دمِ در را

 

حتی خودِ قاتل پس از آن ضربه به خود گفت

ای کاش که برداری از این سجده کمر را

 

باور نکند کوفه که تو اهلِ نمازی

وامانده دهانش که شنیده ست خبر را

 

سخت است ولی باز برای دلِ زینب

یک روز به تأخیر بینداز سفر را

------------------------------------

 

طبیبا وا مکن زخم سرم را

مسوزان قلب زینب دخترم را

طبیبا کار از درمان گذشته

که آتش آب کرده پیکرم را

طبیبا نسخه ننویسی که باید

اجل بر چیند امشب بسترم را

ببیند آنگونه فرقم را که در قبر

نبیند فاطمه زخم سرم را

در و دیوار مسجد بود شاهد

که من گفتم اذان آخرم را

من آن یارم که شستم در دل شب

تن خونین تنها یاورم را

درود زندگی را گفتم آنروز

که زد در کوچه قنفذ همسرم را

شکاف زخم و ضعف تن به من داد

نوید وصل حی داورم را

از آن سوزم که امشب گوید آن پیر

کجا برده فلک نان آورم را

به (میثم) داده ام سوزی که گوید

سخن های دل غم پرورم را

 

شاعر: استاد غلامرضا سازگار

-------------------------------------

 

رسیده جون عاشقا بر لب

کاشکی می‌شد نجف بودم امشب

بخونم از حال دل زینب

علی مظلوم

 

کوفه شلوغ و همهمه برپاست

کنار بستر علی غوغاست

چشم انتظار مقدمش زهراست

علی مظلوم

 

جونی نمونده تو تنش یارب

قرآن گرفته بر سرش زینب

میگه با چشمای ترش امشب

خدانگهدار

 

***

 

رو دوشم عمری بار غم بردم

برای دین چه غصه‌ها خوردم

از بعد زهرا بود که من مردم

آه و واویلا

 

یادم نمیره اون شب تارو

یادم نمیره ناله‌ی یارو

خون به روی در و دیوارو

آه و واویلا

 

مغیره می‌زد به سر و بر روش

می‌زد با تازیونه بر پهلوش

یاور من افتاده بود بیهوش

آه و واویلا

 

***

 

همه برن جز گلای یاسم

بمون همه امیدم عباسم

به فکر لحظه‌های حساسم

جانم اباالفضل

 

جون تو و جون گل زهرا

یادت نره غروب عاشورا

همه امید من تویی بابا

جانم اباالفضل

 

نباشی زینب میشه آواره

نمی‌مونه نه گوش، نه گوشواره

بدون تو میمیره شیرخواره

جانم اباالفضل

واحد: ذکر لبم علی علی

ذکر لبم علی علی / تو زندگی تاب و تبم علی علی

دلم همیشه با توئه / نوکری تو منصبم علی علی

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

روضه: ای کاش بگیرند از امروز سحر را؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: ذکر لبم علی علی؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: ای کاش بگیرند از امروز سحر را

ای کاش بگیرند از امروز سحر را

ای اهلِ حرم سیر ببینید پدر را

 

شمشیر پُر از زهر گرفته ز طبیبان

بر نسخه ی تو فرصت اما و اگر را

 

جز تو چه کسی عفو کند قاتل خود را

آن قاتلِ خوابیده ی عمری دمِ در را

 

حتی خودِ قاتل پس از آن ضربه به خود گفت

ای کاش که برداری از این سجده کمر را

 

باور نکند کوفه که تو اهلِ نمازی

وامانده دهانش که شنیده ست خبر را

 

سخت است ولی باز برای دلِ زینب

یک روز به تأخیر بینداز سفر را

------------------------------------

 

طبیبا وا مکن زخم سرم را

مسوزان قلب زینب دخترم را

طبیبا کار از درمان گذشته

که آتش آب کرده پیکرم را

طبیبا نسخه ننویسی که باید

اجل بر چیند امشب بسترم را

ببیند آنگونه فرقم را که در قبر

نبیند فاطمه زخم سرم را

در و دیوار مسجد بود شاهد

که من گفتم اذان آخرم را

من آن یارم که شستم در دل شب

تن خونین تنها یاورم را

درود زندگی را گفتم آنروز

که زد در کوچه قنفذ همسرم را

شکاف زخم و ضعف تن به من داد

نوید وصل حی داورم را

از آن سوزم که امشب گوید آن پیر

کجا برده فلک نان آورم را

به (میثم) داده ام سوزی که گوید

سخن های دل غم پرورم را

 

شاعر: استاد غلامرضا سازگار

-------------------------------------

 

رسیده جون عاشقا بر لب

کاشکی می‌شد نجف بودم امشب

بخونم از حال دل زینب

علی مظلوم

 

کوفه شلوغ و همهمه برپاست

کنار بستر علی غوغاست

چشم انتظار مقدمش زهراست

علی مظلوم

 

جونی نمونده تو تنش یارب

قرآن گرفته بر سرش زینب

میگه با چشمای ترش امشب

خدانگهدار

 

***

 

رو دوشم عمری بار غم بردم

برای دین چه غصه‌ها خوردم

از بعد زهرا بود که من مردم

آه و واویلا

 

یادم نمیره اون شب تارو

یادم نمیره ناله‌ی یارو

خون به روی در و دیوارو

آه و واویلا

 

مغیره می‌زد به سر و بر روش

می‌زد با تازیونه بر پهلوش

یاور من افتاده بود بیهوش

آه و واویلا

 

***

 

همه برن جز گلای یاسم

بمون همه امیدم عباسم

به فکر لحظه‌های حساسم

جانم اباالفضل

 

جون تو و جون گل زهرا

یادت نره غروب عاشورا

همه امید من تویی بابا

جانم اباالفضل

 

نباشی زینب میشه آواره

نمی‌مونه نه گوش، نه گوشواره

بدون تو میمیره شیرخواره

جانم اباالفضل

واحد: ذکر لبم علی علی

ذکر لبم علی علی / تو زندگی تاب و تبم علی علی

دلم همیشه با توئه / نوکری تو منصبم علی علی

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی