وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
سه شنبه, ۱ دی ۱۳۸۸، ۰۳:۱۷ ب.ظ

مراسم عزاداری شب چهارم ماه محرم / هیئت محبان العباس (ع) – علی‌آباد؛ 29 آذر 88

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

روضه: شبیه سال گذشته دوباره آمده‌ام؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: نوبت جانبازی من؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: پر از آهم، پر از دردم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: ای مسیح من؛ پخش آنلاین | دانلود

نغمه و واحد: ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: کرببلات آرزومه؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: ارباب غریبم؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: شبیه سال گذشته دوباره آمده‌ام

برای سینه زدن رخصتی بده آقا‏

به دست خسته‌ی من قدرتی بده آقا‏

 

شبیه سال گذشته دوباره آمده‌ام

برای خوب شدن فرصتی بده آقا‏

 

دوباره قصد نمودم که نوکرت باشم

در این دو ماهِ عزا همتی بده آقا‏

 

دعای خیر پدر بود آمدم اینجا

به سفره‌ی پدرم برکتی بده آقا‏

 

از آن قواره‌ی مشکی که دست فاطمه است

به روضه خوان خودت خلعتی بده آقا‏

 

ز غصه‌های سر غرق خون تو بر نی

چگونه سر شکنم، جرأتی بده آقا

 

سر مطهرتان بارها ز نی افتاد‏

میان روضه به من طاقتی بده آقا‏

 

شاعر: وحید قاسمی

---------------------------

ای شریک غم و درد دل من

به خدا سخت شده مشکل من

 

ای به بازار وفا آینه پوش

با برادر همه جا دوش به دوش

 

ای به هر غصه کمک حال حسین

سنگ غم خورده پر و بال حسین

 

دست غم آتشی افروخته است

خرمن هستی من سوخته است

 

من و این بار تأسف زینب

این همه گرگ و دو یوسف زینب

 

تیغ هاشان به دلم تاخته است

مثل من بی پسرت ساخته است

 

من و این غصه‌ی پنهانی تو

دو جگر گوشه‌ی قربانی تو

 

این دو در دجله‌ی خون غوطه ورند

زخم در زخم ز پا تا به سرن

 

پاره پاره شده از بس تن‌شان

اثری نیست ز پیراهن‌شان

 

آتش آورده کبابم کردند

از خجالت ز تو آبم کردند

 

نه رمق مانده نه تاب و نفسی

وای اگر زود به دادم نرسی

 

ز خجل ماندن من صبر نکن

خیمه را در غم خود قبر نکن

 

به تماشای من دل خون آی

تا نمردم ز حرم بیرون آی

 

همچو جانند مرا سخت به بر

به حرم زین دو یکی را تو ببر

 

------------------------------

 

پای تو می‌دهم بقایم را
نذر چشمت همۀ دعایم را

 

روی دستت به خواب می رفتم
یاد داری تو ابتلایم را؟

 

عمر زینب! شنیده‌ای هر شب
سر سجّاده گریه‌هایم را...

 

تا خدا از توام جدا نکند
تا نگیرد ز من خدایم را

 

تکیه بر نیزه‌ی شکسته مزن
پاره کرده غم تو نایم را

 

بچّه‌هایم – بهانه‌ای – بپذیر
سهم ناچیز کربلایم را

 

خورده لب‌های خشک هر دویشان
شیر تفسیر روضه‌هایم را

 

من از این خیمه در نمی‌آیم
بشکند غم اگرچه پایم را

 

شاعر: علیرضا لک

زمینه: نوبت جانبازی من

نوبت جانبازی من / با دو طفلانم رسیده

بهر جان دادن برایت / این دو را حق آفریده

با دودست، خود کفن بر، قامت این دو نمودم

بابی از مردی و هیبت، در وجودشان گشودم  

دستشان دادم سلاح و، بر مقامشان فزودم

تحفه ای ناقابل -  این دو میوه ی دل

سهم زینب بهر -  ابطلای باطل  

آه و واویلا

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: پر از آهم، پر از دردم

دو چشمم ابر بهاره، می‌خواد از غصه بباره

پر از آهم، پر از دردم، مگه زینب دل نداره

 

میشه یه کار برات کنم / بچه‌هامو فدات کنم

 

مست روی تو، رو به سوی تو، میشینم رو جانمازم

غرق در احساس، با گلای یاس، دست گل برات می‌سازم

 

برادر غریبم

 

ببین اشکای چشامو، دل بر غم مبتلامو

بهار من، قرار من، قبول کن قربونیامو

 

این حرفا حرفای دلن / قبول بکن ناقابلن

 

حضرت آقا، یاری‌ام کن تا، پیش زهرا روسپید شم

یار بی یارم، آرزو دارم، مادر دو تا شهید شم

 

برادر غریبم

 

بیا از خیمه بهارم، ببین چشم پر ستاره‌م

بیا یارم، ببین دارم، گلاتو پرپر میارم

 

ای جانشین مادرم / حجت قبول ای خواهرم

 

شد حرم غوغا، وقتی آوردم، سوی خیمه بچه‌هاتو

بین این زن‌ها، یاور دردم، نشنیدم اصلاً صداتو

 

برادر غریبم

واحد: ای مسیح من

بغض نگاه خسته‌ی تو ای مسیح من
مانند سنگ؛ شیشه ی قلب مرا شکست
دار و ندار زندگی‌ام نذر خنده‌ات
غصه نخور، که ارتش زینب هنوز هست

 

در راه پاسداری آیین کردگار
عمری‌ست در کنار شما ایستاده‌ام
این بچه‌های دست گلم را ز کودکی
من با وضو و حبّ شما شیر داده‌ام

 

سر مست باده‌های طهورایی تواند
شمشیرِ دستِ هر دویشان تیز و صیقلی‌ست
پروانه وار منتظر اذن رفتنند
رمز شروع حمله‌ی‌شان ذکر یا علی‌ست

 

ای پادشاه – تا تو رضایت دهی – ببین
سر بند یاعلی به سر خویش بسته‌اند
بر فوت و فن نیزه و شمشیر واقفند
چون پای درس ساقی لشگر نشسته‌اند

 

عباس گفته : خواهر من! مرحبا به تو
این مردهای کوچک تو، شیر شرزه‌اند
مبهوت سبک جنگ و رجزهای‌شان شدم
شاگردهای اول پرتاب نیزه‌اند

 

گفتم به بچه‌های عزیزم که تا ابد
غمگین زخم سینه‌ی یک یاس پرپرم
تا آخرین نفس به عدو تیغ می‌زنید
با نیت تلافی سیلی مادرم

در آزمون صبر و محن، مادر شما
با نمره‌ی قبولی‌تان گشت رو سپید
در دفتر کرامت من دست حق نوشت
ای دختر شهید، شدی مادر شهید

 

شاعر: وحید قاسمی

نغمه و واحد: ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم

ساقی به نور باده برافروز جام ما

مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما

 

ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم

ای بی‌خبر ز لذت شرب مدام ما

 

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده‌ی عالم دوام ما

 

چندان بود کرشمه و ناز سهی قدان

کاید به جلوه سرو صنوبرخرام ما

 

ای باد اگر به گلشن احباب بگذری

زنهار عرضه ده بر جانان پیام ما

 

گو نام ما ز یاد به عمداً چه می‌بری

خود آید آن که یاد نیاری ز نام ما

 

مستی به چشم شاهد دلبند ما خوش است

زان رو سپرده‌اند به مستی زمام ما

 

ترسم که صرفه‌ای نبرد روز بازخواست

نان حلال شیخ ز آب حرام ما

 

حافظ ز دیده دانه اشکی همی‌فشان

باشد که مرغ وصل کند قصد دام ما

 

دریای اخضر فلک و کشتی هلال

هستند غرق نعمت حاجی قوام ما

 

شاعر: حافظ

 

---------------

 

ثارالله 2 تو که منو کردی هوایی /  ثارالله 2 بذار بشم کرب و بلایی

هردم به شور و شینم -  عمری به زیر دینم

عقل و هوشم رفته به باد و -  دیوانه ی حسینم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: کرببلات آرزومه

از غصه ی فراقت اشکم شبیه بارون / از چشم و روی صورت جاری چو رود کارون / دریا شده ز گریه صحرا و دشت و هامون

در کوچه های دنیا دنبال یک نشونی / دنبال اون حریمی که اسمشو میدونی / اونجا که حسرتش رو از تو چشام میخونی

کرببلات آرزومه خدا میدونه -  عشق تو همیشه تو دل من میمونه -  بدون تو آقا دنیا برا من زندونه

ای شاه عالمین / ای عشق من حسین / راهم بده بشم / زائر بین الحرمین

آقام آقام حسین

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: ارباب غریبم؛

عشق تو ای شاه عشق به این دلم بنشست / نوای هل من ناصر، ببین کمر بشکست / به این دلم بنشست

فدایی راه تو به جان زهرایم / به سوی کرب و بلا ببین که می آیم / یه روزی می آیم

بین الحرمینت به خدا باغ بهشته

بر سر در قلب ما ببین چنین نوشته

ارباب غریبم - ای شاه و حبیبم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

روضه: شبیه سال گذشته دوباره آمده‌ام؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: نوبت جانبازی من؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: پر از آهم، پر از دردم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: ای مسیح من؛ پخش آنلاین | دانلود

نغمه و واحد: ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: کرببلات آرزومه؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: ارباب غریبم؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: شبیه سال گذشته دوباره آمده‌ام

برای سینه زدن رخصتی بده آقا‏

به دست خسته‌ی من قدرتی بده آقا‏

 

شبیه سال گذشته دوباره آمده‌ام

برای خوب شدن فرصتی بده آقا‏

 

دوباره قصد نمودم که نوکرت باشم

در این دو ماهِ عزا همتی بده آقا‏

 

دعای خیر پدر بود آمدم اینجا

به سفره‌ی پدرم برکتی بده آقا‏

 

از آن قواره‌ی مشکی که دست فاطمه است

به روضه خوان خودت خلعتی بده آقا‏

 

ز غصه‌های سر غرق خون تو بر نی

چگونه سر شکنم، جرأتی بده آقا

 

سر مطهرتان بارها ز نی افتاد‏

میان روضه به من طاقتی بده آقا‏

 

شاعر: وحید قاسمی

---------------------------

ای شریک غم و درد دل من

به خدا سخت شده مشکل من

 

ای به بازار وفا آینه پوش

با برادر همه جا دوش به دوش

 

ای به هر غصه کمک حال حسین

سنگ غم خورده پر و بال حسین

 

دست غم آتشی افروخته است

خرمن هستی من سوخته است

 

من و این بار تأسف زینب

این همه گرگ و دو یوسف زینب

 

تیغ هاشان به دلم تاخته است

مثل من بی پسرت ساخته است

 

من و این غصه‌ی پنهانی تو

دو جگر گوشه‌ی قربانی تو

 

این دو در دجله‌ی خون غوطه ورند

زخم در زخم ز پا تا به سرن

 

پاره پاره شده از بس تن‌شان

اثری نیست ز پیراهن‌شان

 

آتش آورده کبابم کردند

از خجالت ز تو آبم کردند

 

نه رمق مانده نه تاب و نفسی

وای اگر زود به دادم نرسی

 

ز خجل ماندن من صبر نکن

خیمه را در غم خود قبر نکن

 

به تماشای من دل خون آی

تا نمردم ز حرم بیرون آی

 

همچو جانند مرا سخت به بر

به حرم زین دو یکی را تو ببر

 

------------------------------

 

پای تو می‌دهم بقایم را
نذر چشمت همۀ دعایم را

 

روی دستت به خواب می رفتم
یاد داری تو ابتلایم را؟

 

عمر زینب! شنیده‌ای هر شب
سر سجّاده گریه‌هایم را...

 

تا خدا از توام جدا نکند
تا نگیرد ز من خدایم را

 

تکیه بر نیزه‌ی شکسته مزن
پاره کرده غم تو نایم را

 

بچّه‌هایم – بهانه‌ای – بپذیر
سهم ناچیز کربلایم را

 

خورده لب‌های خشک هر دویشان
شیر تفسیر روضه‌هایم را

 

من از این خیمه در نمی‌آیم
بشکند غم اگرچه پایم را

 

شاعر: علیرضا لک

زمینه: نوبت جانبازی من

نوبت جانبازی من / با دو طفلانم رسیده

بهر جان دادن برایت / این دو را حق آفریده

با دودست، خود کفن بر، قامت این دو نمودم

بابی از مردی و هیبت، در وجودشان گشودم  

دستشان دادم سلاح و، بر مقامشان فزودم

تحفه ای ناقابل -  این دو میوه ی دل

سهم زینب بهر -  ابطلای باطل  

آه و واویلا

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: پر از آهم، پر از دردم

دو چشمم ابر بهاره، می‌خواد از غصه بباره

پر از آهم، پر از دردم، مگه زینب دل نداره

 

میشه یه کار برات کنم / بچه‌هامو فدات کنم

 

مست روی تو، رو به سوی تو، میشینم رو جانمازم

غرق در احساس، با گلای یاس، دست گل برات می‌سازم

 

برادر غریبم

 

ببین اشکای چشامو، دل بر غم مبتلامو

بهار من، قرار من، قبول کن قربونیامو

 

این حرفا حرفای دلن / قبول بکن ناقابلن

 

حضرت آقا، یاری‌ام کن تا، پیش زهرا روسپید شم

یار بی یارم، آرزو دارم، مادر دو تا شهید شم

 

برادر غریبم

 

بیا از خیمه بهارم، ببین چشم پر ستاره‌م

بیا یارم، ببین دارم، گلاتو پرپر میارم

 

ای جانشین مادرم / حجت قبول ای خواهرم

 

شد حرم غوغا، وقتی آوردم، سوی خیمه بچه‌هاتو

بین این زن‌ها، یاور دردم، نشنیدم اصلاً صداتو

 

برادر غریبم

واحد: ای مسیح من

بغض نگاه خسته‌ی تو ای مسیح من
مانند سنگ؛ شیشه ی قلب مرا شکست
دار و ندار زندگی‌ام نذر خنده‌ات
غصه نخور، که ارتش زینب هنوز هست

 

در راه پاسداری آیین کردگار
عمری‌ست در کنار شما ایستاده‌ام
این بچه‌های دست گلم را ز کودکی
من با وضو و حبّ شما شیر داده‌ام

 

سر مست باده‌های طهورایی تواند
شمشیرِ دستِ هر دویشان تیز و صیقلی‌ست
پروانه وار منتظر اذن رفتنند
رمز شروع حمله‌ی‌شان ذکر یا علی‌ست

 

ای پادشاه – تا تو رضایت دهی – ببین
سر بند یاعلی به سر خویش بسته‌اند
بر فوت و فن نیزه و شمشیر واقفند
چون پای درس ساقی لشگر نشسته‌اند

 

عباس گفته : خواهر من! مرحبا به تو
این مردهای کوچک تو، شیر شرزه‌اند
مبهوت سبک جنگ و رجزهای‌شان شدم
شاگردهای اول پرتاب نیزه‌اند

 

گفتم به بچه‌های عزیزم که تا ابد
غمگین زخم سینه‌ی یک یاس پرپرم
تا آخرین نفس به عدو تیغ می‌زنید
با نیت تلافی سیلی مادرم

در آزمون صبر و محن، مادر شما
با نمره‌ی قبولی‌تان گشت رو سپید
در دفتر کرامت من دست حق نوشت
ای دختر شهید، شدی مادر شهید

 

شاعر: وحید قاسمی

نغمه و واحد: ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم

ساقی به نور باده برافروز جام ما

مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما

 

ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم

ای بی‌خبر ز لذت شرب مدام ما

 

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده‌ی عالم دوام ما

 

چندان بود کرشمه و ناز سهی قدان

کاید به جلوه سرو صنوبرخرام ما

 

ای باد اگر به گلشن احباب بگذری

زنهار عرضه ده بر جانان پیام ما

 

گو نام ما ز یاد به عمداً چه می‌بری

خود آید آن که یاد نیاری ز نام ما

 

مستی به چشم شاهد دلبند ما خوش است

زان رو سپرده‌اند به مستی زمام ما

 

ترسم که صرفه‌ای نبرد روز بازخواست

نان حلال شیخ ز آب حرام ما

 

حافظ ز دیده دانه اشکی همی‌فشان

باشد که مرغ وصل کند قصد دام ما

 

دریای اخضر فلک و کشتی هلال

هستند غرق نعمت حاجی قوام ما

 

شاعر: حافظ

 

---------------

 

ثارالله 2 تو که منو کردی هوایی /  ثارالله 2 بذار بشم کرب و بلایی

هردم به شور و شینم -  عمری به زیر دینم

عقل و هوشم رفته به باد و -  دیوانه ی حسینم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: کرببلات آرزومه

از غصه ی فراقت اشکم شبیه بارون / از چشم و روی صورت جاری چو رود کارون / دریا شده ز گریه صحرا و دشت و هامون

در کوچه های دنیا دنبال یک نشونی / دنبال اون حریمی که اسمشو میدونی / اونجا که حسرتش رو از تو چشام میخونی

کرببلات آرزومه خدا میدونه -  عشق تو همیشه تو دل من میمونه -  بدون تو آقا دنیا برا من زندونه

ای شاه عالمین / ای عشق من حسین / راهم بده بشم / زائر بین الحرمین

آقام آقام حسین

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: ارباب غریبم؛

عشق تو ای شاه عشق به این دلم بنشست / نوای هل من ناصر، ببین کمر بشکست / به این دلم بنشست

فدایی راه تو به جان زهرایم / به سوی کرب و بلا ببین که می آیم / یه روزی می آیم

بین الحرمینت به خدا باغ بهشته

بر سر در قلب ما ببین چنین نوشته

ارباب غریبم - ای شاه و حبیبم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی