وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
سه شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۲۳ ب.ظ

مداحی شب 21 رمضان (شهادت حضرت امیر ع) / هیئت کریم آل طاها (ع) - 30 مرداد 90

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

پیش زمینه: دل را ز شرار عشق سوزاند علی؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: آه و واویلا یا حیدر؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: کوفه امشب کربلایی دیگر است؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: حیدر امیرالمؤمنین؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: آنکه با حق بود قبل از خلقت عالم علی‌ست؛ پخش آنلاین | دانلود

دودمه و آوا: بی علی در جسم هستی روح نیست؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: دلم کاری به آب و گل ندارد؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: گوش کنید یا ایها الناس؛ پخش آنلاین | دانلود

سرود هیئت: چشمه‌ی اشکه تشنه‌ی نوره؛ پخش آنلاین | دانلود

زمزمه: علی حاجت روا شد؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

پیش زمینه: دل را ز شرار عشق سوزاند علی

دل را ز شرار عشق سوزاند علی

یک عمر غریب شهر خود ماند علی

وقتی که شکافت فرق او در محراب

گفتند مگر نماز می‌خواند علی

زمینه: آه و واویلا یا حیدر

دلم از غصه گرفته، دیگه آرامش ندارم / وقت رفتنم رسیده، ای خدا من بیقرارم

از تو کوچه های کوفه، می شنوم عطر گل یاس / دیگه طاقتم تمومه، می کنم من تو رو احساس

 

اجل جسم علی دیگه رسیده

ببین از داغ تو حیدر چی کشیده

بعد تو علی دیگه خوشی  ندیده

 

آه و واویلا یاحیدر

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: کوفه امشب کربلایی دیگر است

کوفه امشب التهاب محشر است

کوفه امشب کربلایی دیگر است

 

جبرییل آوای غم سر داده است

در فلک شوری دگر افتاده است

 

تیر غصه بر دل زارم نشست

تیغ دشمن فرق مولایم شکست

 

تیر غصه بر دل زارم نشست

تیغ دشمن فرق مولایم شکست

 

قلب مجنون سوی صحرا می‌رود

حیدر امشب سوی زهرا می‌رود

واحد: حیدر امیرالمؤمنین

نمی تونم غرق ناله، دلم رو پرپر ببینم / نمیتونم، بابام رو من، میون بستر ببینم

قلبم تو سینه میزنه – این خواهش دل منه

بین این مردم، زار و سردرگم، تنهامون نذاری بابا

بی تو میمیرم، از همه سیرم، بعد تو لعنت به دنیا

حیدر امیرالمؤمنین

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: آنکه با حق بود قبل از خلقت عالم علی‌ست

آنکه با حق بود قبل از خلقت عالم علیست

آنکه دم زد تا که گل شد حضرت آدم علیست

 

آنکه در کابوس هستی وقت حل مشکلات

جز خدایی از خدا چیزی ندارد کم علیست

 

آنکه در معراج با احمد سخنها گفته است

همصدای آشنا با حضرت خاتم علیست

 

گفت پیغمبر که یک روحیم ما در دو بدن

پس مسلم شد همان پیغمبر اکرم علیست

 

از طواف حاجیان کعبه گرد بیت حق

می‌شود ثابت یکی بر حق بود آن هم علیست

دودمه و آوا: بی علی در جسم هستی روح نیست

بی علی در جسم هستی روح نیست

کشتی شهر نبی را نوح نیست

 

بی علی قرآن ، کتاب بی بهاست

چون علی آیات حق را محتواست

 

بی علی اصل عبادت باطل است

بی علی هرکس بمیرد جاهل است

شور: دلم کاری به آب و گل ندارد

دلم کاری به آب و گل ندارد

تو را دارد دگر مشکل ندارد

 

به دریای غمت دل بستم از آن

که این دریای غم ساحل ندارد

 

وجودم بی تو باشد چون درختی

که هیزم دارد و حاصل ندارد

 

قبول درگه خود کن کسی را

که غیر از اشک ناقابل ندارد

 

بدم اما گرفتار تو هستم

مگر هر کس که بد شد دل ندارد

 

دلی دارم که در این هفت اقلیم

به جز خاک درت منزل ندارد

 

برم حسرت به زخم آن شهیدی

که جز تیر غمت قاتل ندارد

 

به جز تو ای کرم بخش کریمان

کریمی اینهمه سائل ندارد

 

دل «میثم» هماره محفل تواست

دو عالم اینچنین محفل ندارد

 

-----

 

به بازار عمل، با دست خالی

من و مِهر تو یا مولی المَوالی

 

بدم اما شما را دوست دارم

همین باشد مدال افتخارم

 

اگر باشد گناه عالمینم

چه غم دارم که غمخوار حسینم

 

مرا اشک عزایش آبرو داد

دلم را از سیاهی شستشو داد

 

نمک پرورده ی این خاندانم

به جز این در، در دیگر ندارم

 

خوشا بر من، که دلدارم حسین است

به محشر، یاور و یارم حسین است

 

کجا ارباب من، فردا گذارد

غلام او در آتش، پا گذارد

 

گرفتم اینکه برندم سوی نار

به جرم آنکه من، هسنم گنهکار

 

بود در موج آتش این شعارم

خدایا، من حسین را دوست دارم

 

ارادتمند میر عالمینم

عزا دارم، عزادار حسینم

 

شب و روز از برایش سوگوارم

به جز عشق حسین، چیزی ندارم

 

در اینجا مرثیه خوان حسینم

در آنجا هم، سر خوان حسینم

 

شب تنهائیم یارم حسین است

امید قلب بیمارم حسین است

 

شاعر: استاد غلامرضا سازگار

-----

سر به خاک پاش گذاشتم / عزت و شرف گرفتم

آبرو از آبروی / امیر نجف گرفتم

همه حرفامو، با علی گفتم

تا زمین خوردم، یاعلی گفتم

یاعلی حیدر

 

به سرم زیاده باشم / غبار محضر مولا

بَسَمّه بشه شفیعم / قیامت قنبر مولا

اگه پرپر شَم، با علی عشقه

اگه بی سر شَم، با علی عشقه

یاعلی حیدر

 

دین نداره هرکی بر لب / ذکر یاعلی نداره

تو بهشت راش نمیدن چون / کاری با علی نداره

جای خون عشقش، تو رگام جاری

نمیشه آتیش، به تنم کاری

یاعلی حیدر

 

هر کسی با علی دوسته / هِرزِ فاطمه باهاشه

زبونِ بی ذکر مولا / بهتره بریده باشه

اگه سرمستم، اگه بی خویشم

جذبه‌ی مولا، کرده درویشم

یاعلی حیدر

شور: گوش کنید یا ایها الناس

گوش کنید یا ایها الناس یه چیزی میگم با احساس

هرچی مرد مرد تو دنیاس، فدای حضرت عباس

 

خوشگلی و مه جبینی مایه فخر زمینی

پهلوون پهلوونا، پسر ام البنینی

 

حسین وای

 

پسرم تو نور عینی، پادشاه عالمینی

اما یادت باشه مادر، بلاگردون حسینی

 

حسین وای

سرود هیئت: چشمه‌ی اشکه تشنه‌ی نوره

 

چشمه‌ی اشکه، تشنه‌ی نوره

چشمایی که منتظر روز ظهوره

 

هر جمعه دل عاشق ما ندبه میخونه

بی تاب غم حضرت موعود میمونه

 

دل مانده و عهدی / با حضرت مهدی

 

شور و حماسه، پاکی و ایمان

خورده گره با غزل نام شهیدان

 

با یاد علی اکبرای راه خمینی

پر میزنه دل تا حرم سرخ حسینی

 

ماییم و ولایت / تا وقت شهادت

 

ناله و گریه، سوز تو سینه

بشم تو هیئتت دعام همینه

 

گریان غم فاطمه‌ایم و آل زهرا

در سایه‌ی بیرق کریم آل طاها

زمزمه: علی حاجت روا شد

آخر ز شهر کوفه، علی حاجت روا شد

تو آسمون عشقش، سمت گلش رها شد

 

علی بین ماها نیست، غم تو دلا نشسته

آخر رفت به دیدار، یار پهلو شکسته

 

تو لحظه‌های آخر، گفتش بیا حسینم

عباس بیا کنارم، تویی تو نور عینم

 

تو کربلا کنار، داداش حسین بمونی

غربت و بی کسی رو، از تو چشاش بخونی

 

زینب میاد یه روزی، غریب و تنها میشی

سر حسین به نیزه است، تیر رس سنگا میشی

 

هنگام رفتن اومد، زهرا چشم انتظاره

از چشمای یتیما، بارون غم می باره

 

«ای کوفه می روم من، با اشک و آه و ناله

جان شما و جان، آن دختر سه ساله

 

به اشک دیده‌ی او، ای کوفیان نخندید

دستان کوچکش را، با ریسمان نبندید»

 

شاعر: حسین رضائیان

 

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

پیش زمینه: دل را ز شرار عشق سوزاند علی؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: آه و واویلا یا حیدر؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: کوفه امشب کربلایی دیگر است؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: حیدر امیرالمؤمنین؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: آنکه با حق بود قبل از خلقت عالم علی‌ست؛ پخش آنلاین | دانلود

دودمه و آوا: بی علی در جسم هستی روح نیست؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: دلم کاری به آب و گل ندارد؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: گوش کنید یا ایها الناس؛ پخش آنلاین | دانلود

سرود هیئت: چشمه‌ی اشکه تشنه‌ی نوره؛ پخش آنلاین | دانلود

زمزمه: علی حاجت روا شد؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

پیش زمینه: دل را ز شرار عشق سوزاند علی

دل را ز شرار عشق سوزاند علی

یک عمر غریب شهر خود ماند علی

وقتی که شکافت فرق او در محراب

گفتند مگر نماز می‌خواند علی

زمینه: آه و واویلا یا حیدر

دلم از غصه گرفته، دیگه آرامش ندارم / وقت رفتنم رسیده، ای خدا من بیقرارم

از تو کوچه های کوفه، می شنوم عطر گل یاس / دیگه طاقتم تمومه، می کنم من تو رو احساس

 

اجل جسم علی دیگه رسیده

ببین از داغ تو حیدر چی کشیده

بعد تو علی دیگه خوشی  ندیده

 

آه و واویلا یاحیدر

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: کوفه امشب کربلایی دیگر است

کوفه امشب التهاب محشر است

کوفه امشب کربلایی دیگر است

 

جبرییل آوای غم سر داده است

در فلک شوری دگر افتاده است

 

تیر غصه بر دل زارم نشست

تیغ دشمن فرق مولایم شکست

 

تیر غصه بر دل زارم نشست

تیغ دشمن فرق مولایم شکست

 

قلب مجنون سوی صحرا می‌رود

حیدر امشب سوی زهرا می‌رود

واحد: حیدر امیرالمؤمنین

نمی تونم غرق ناله، دلم رو پرپر ببینم / نمیتونم، بابام رو من، میون بستر ببینم

قلبم تو سینه میزنه – این خواهش دل منه

بین این مردم، زار و سردرگم، تنهامون نذاری بابا

بی تو میمیرم، از همه سیرم، بعد تو لعنت به دنیا

حیدر امیرالمؤمنین

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: آنکه با حق بود قبل از خلقت عالم علی‌ست

آنکه با حق بود قبل از خلقت عالم علیست

آنکه دم زد تا که گل شد حضرت آدم علیست

 

آنکه در کابوس هستی وقت حل مشکلات

جز خدایی از خدا چیزی ندارد کم علیست

 

آنکه در معراج با احمد سخنها گفته است

همصدای آشنا با حضرت خاتم علیست

 

گفت پیغمبر که یک روحیم ما در دو بدن

پس مسلم شد همان پیغمبر اکرم علیست

 

از طواف حاجیان کعبه گرد بیت حق

می‌شود ثابت یکی بر حق بود آن هم علیست

دودمه و آوا: بی علی در جسم هستی روح نیست

بی علی در جسم هستی روح نیست

کشتی شهر نبی را نوح نیست

 

بی علی قرآن ، کتاب بی بهاست

چون علی آیات حق را محتواست

 

بی علی اصل عبادت باطل است

بی علی هرکس بمیرد جاهل است

شور: دلم کاری به آب و گل ندارد

دلم کاری به آب و گل ندارد

تو را دارد دگر مشکل ندارد

 

به دریای غمت دل بستم از آن

که این دریای غم ساحل ندارد

 

وجودم بی تو باشد چون درختی

که هیزم دارد و حاصل ندارد

 

قبول درگه خود کن کسی را

که غیر از اشک ناقابل ندارد

 

بدم اما گرفتار تو هستم

مگر هر کس که بد شد دل ندارد

 

دلی دارم که در این هفت اقلیم

به جز خاک درت منزل ندارد

 

برم حسرت به زخم آن شهیدی

که جز تیر غمت قاتل ندارد

 

به جز تو ای کرم بخش کریمان

کریمی اینهمه سائل ندارد

 

دل «میثم» هماره محفل تواست

دو عالم اینچنین محفل ندارد

 

-----

 

به بازار عمل، با دست خالی

من و مِهر تو یا مولی المَوالی

 

بدم اما شما را دوست دارم

همین باشد مدال افتخارم

 

اگر باشد گناه عالمینم

چه غم دارم که غمخوار حسینم

 

مرا اشک عزایش آبرو داد

دلم را از سیاهی شستشو داد

 

نمک پرورده ی این خاندانم

به جز این در، در دیگر ندارم

 

خوشا بر من، که دلدارم حسین است

به محشر، یاور و یارم حسین است

 

کجا ارباب من، فردا گذارد

غلام او در آتش، پا گذارد

 

گرفتم اینکه برندم سوی نار

به جرم آنکه من، هسنم گنهکار

 

بود در موج آتش این شعارم

خدایا، من حسین را دوست دارم

 

ارادتمند میر عالمینم

عزا دارم، عزادار حسینم

 

شب و روز از برایش سوگوارم

به جز عشق حسین، چیزی ندارم

 

در اینجا مرثیه خوان حسینم

در آنجا هم، سر خوان حسینم

 

شب تنهائیم یارم حسین است

امید قلب بیمارم حسین است

 

شاعر: استاد غلامرضا سازگار

-----

سر به خاک پاش گذاشتم / عزت و شرف گرفتم

آبرو از آبروی / امیر نجف گرفتم

همه حرفامو، با علی گفتم

تا زمین خوردم، یاعلی گفتم

یاعلی حیدر

 

به سرم زیاده باشم / غبار محضر مولا

بَسَمّه بشه شفیعم / قیامت قنبر مولا

اگه پرپر شَم، با علی عشقه

اگه بی سر شَم، با علی عشقه

یاعلی حیدر

 

دین نداره هرکی بر لب / ذکر یاعلی نداره

تو بهشت راش نمیدن چون / کاری با علی نداره

جای خون عشقش، تو رگام جاری

نمیشه آتیش، به تنم کاری

یاعلی حیدر

 

هر کسی با علی دوسته / هِرزِ فاطمه باهاشه

زبونِ بی ذکر مولا / بهتره بریده باشه

اگه سرمستم، اگه بی خویشم

جذبه‌ی مولا، کرده درویشم

یاعلی حیدر

شور: گوش کنید یا ایها الناس

گوش کنید یا ایها الناس یه چیزی میگم با احساس

هرچی مرد مرد تو دنیاس، فدای حضرت عباس

 

خوشگلی و مه جبینی مایه فخر زمینی

پهلوون پهلوونا، پسر ام البنینی

 

حسین وای

 

پسرم تو نور عینی، پادشاه عالمینی

اما یادت باشه مادر، بلاگردون حسینی

 

حسین وای

سرود هیئت: چشمه‌ی اشکه تشنه‌ی نوره

 

چشمه‌ی اشکه، تشنه‌ی نوره

چشمایی که منتظر روز ظهوره

 

هر جمعه دل عاشق ما ندبه میخونه

بی تاب غم حضرت موعود میمونه

 

دل مانده و عهدی / با حضرت مهدی

 

شور و حماسه، پاکی و ایمان

خورده گره با غزل نام شهیدان

 

با یاد علی اکبرای راه خمینی

پر میزنه دل تا حرم سرخ حسینی

 

ماییم و ولایت / تا وقت شهادت

 

ناله و گریه، سوز تو سینه

بشم تو هیئتت دعام همینه

 

گریان غم فاطمه‌ایم و آل زهرا

در سایه‌ی بیرق کریم آل طاها

زمزمه: علی حاجت روا شد

آخر ز شهر کوفه، علی حاجت روا شد

تو آسمون عشقش، سمت گلش رها شد

 

علی بین ماها نیست، غم تو دلا نشسته

آخر رفت به دیدار، یار پهلو شکسته

 

تو لحظه‌های آخر، گفتش بیا حسینم

عباس بیا کنارم، تویی تو نور عینم

 

تو کربلا کنار، داداش حسین بمونی

غربت و بی کسی رو، از تو چشاش بخونی

 

زینب میاد یه روزی، غریب و تنها میشی

سر حسین به نیزه است، تیر رس سنگا میشی

 

هنگام رفتن اومد، زهرا چشم انتظاره

از چشمای یتیما، بارون غم می باره

 

«ای کوفه می روم من، با اشک و آه و ناله

جان شما و جان، آن دختر سه ساله

 

به اشک دیده‌ی او، ای کوفیان نخندید

دستان کوچکش را، با ریسمان نبندید»

 

شاعر: حسین رضائیان

 

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی