وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۸۸، ۱۰:۴۴ ق.ظ

مراسم عزاداری اربعین حسینی / هیئت رایة الحسین (ع) - علی‌آباد؛ 15 بهمن 88

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

سخنرانی: آزمون‌های الهی؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه: از دیار سنگ پرونی اومدن؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: یه اربعین العطشت رو می‌شنیدم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: باور نمی‌کنم که رسیدم کنار تو؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: چه کردند؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: قافله‌ی غربت و غم؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: سرزمین پربلا؛ پخش آنلاین | دانلود

شورچهارضرب: بیا نگار آشنا؛ پخش آنلاین | دانلود

نغمه: حسین وای؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: از دیار سنگ پرونی اومدن

بیایید ختم آقا گریه کنید

بیایید با شهدا گریه کنید

شمع و قرآن بیارید، خرما بدید

مثل زینب این روزا گریه کنید

 

اربعین ریختن خون سیبه

آخه چلّم یه شاه غریبه

 

چله‌ی لبای خشک و کبوده

چله‌ی آتیش و خیمه و دوده

چله‌ی سقا و مشک پارشه

چله‌ی افتادن کلاه خوده

 

چله‌ی سرنگونی علمه

چله‌ی آوارگی حرمه

 

چله‌ی روضه‌ی یه بی کفنه

چله‌ی سر روی نیزه زدنه

چله‌ی سجده‌ی شمشیر و سنان

برای زیارت یک بدنه

 

چله‌ی نعلای تازه اومده

چله‌ی تشییع جنازه اومده

 

صدای قافله از راه می‌رسه

کاروان گله از راه می‌رسه

هنوز از گوشه کنار قتلگاه

صدای ناله‌ی زهرا می‌رسه

 

بوی گریه همه جا رو می‌گیره

میره و عرش خدا رو می‌گیره

 

از دیار سنگ پرونی اومدن

مثل برگای خزونی اومدن

یه نشون میون این قافله هست

همگی قامت کمونی اومدن

 

نه به دیده مونده سوی دیدنی

نه نفس برا نفس کشیدنی

 

خسته از راه اسارت اومدن

همگی برا زیارت اومدن

دست خالی که نه با گهواره و

پیرهن رفته به غارت اومدن

 

اومدن عزادار یک لاله‌اند

سیاپوش دختر سه ساله‌اند

زمینه: یه اربعین العطشت رو می‌شنیدم

ای حسینم

یه اربعین العطشت رو می‌شنیدم

از بعد تو آبو به رنگ خون می‌دیدم

ای حبیبم

 

ای حسینم

یه اربعین گرسنه خوابیدم پس از تو

کابوس قتلگاتو می‌دیدم پس از تو

من غریبم

 

ای حسینم

رد طناب هنوز جامونده روی گردن

توی محلهی یهود اشاره کردن

خسته جونم

 

ای حسینم

کی میدونه معنی خارجی ینی (یعنی) چی؟

کی میدونه که مرگ تدریجی ینی چی؟

من میدونم

 

ای حسینم

خوردن بدترین کتک، سنگین‌ترین مُشت

یکی می‌گفت عمه بدو رقیه رو کشت

 

واحد: باور نمی‌کنم که رسیدم کنار تو

باور نمی‌کنم که رسیدم کنار تو

باور نمی‌کنم من و خاک و دیار تو؟

 

یک اربعین گذشته و من پیرتر شدم

یک اربعین گذشت و شدم همجوار تو

 

یک اربعین اسیر بلایم، بلای عشق

یک اربعین دچار فراقم، دچار تو

 

یک اربعین دویده‌ام و زخم دیده‌ام

دنبال ناله‌های یتیمان زار تو

 

یک اربعین به گریه‌ی من خنده کرده‌اند

لب‌های قاتلان تو و نیزه دار تو

 

یک اربعین به روی سرم شعله ریختند

با چادری که سوخت رسیدم کنار تو

 

مثل رباب مثل همه تار گشته‌اند

چشمان خسته‌ی من، چشم انتظار تو

 

روز تولدم که زدم خنده در برت

باور نداشتم که شوم سوگوار تو

 

با تیغ و تیر و دشنه تو را بوریا کنند

با سنگ و تازیانه مرا داغدار تو

 

یادم نمی‌رود به لبت، آب آب بود

یادم نمی‌رود بدن نیزه زار تو

 

حالا سرت کجاست که بالای سر روم

گریم برای زخم تن بی شمار تو

 

یک مشت خاک روی تو و من دعا کنان

شاید شوم نشان تو – سنگ مزار تو -

 

شاعر: حسن لطفی

واحد: چه کردند

دانید که با دیده ی بیدار چه کردند؟

با آل عبا در دم دیدار چه کردند؟

 

از غربت ارباب سخن ها که نگفتیم

بگذار بگوییم که با یار چه کردند

 

بگذار که از نور رخ ماه بپرسیم

با ماه رخ ماه شب تار چه کردند

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: قافله‌ی غربت و غم

قافله‌ی غربت و غم رسیده باز به کربلا

همه میرن به پابوس، مزار شاه شهدا

 

عاشقا روز اربعین واسه زیارت حسین

میخوان که هرجوری شده، بیان به بین الحرمین

 

ای دل ای دل، امون از دست این دل

 

بعد زیارت حسین همه میرن به علقمه

تا میرسن کنار آب، می‌پیچه بوی فاطمه

 

زینب دلش می‌گیره و میگه به زین العابدین

پس چرا اینقد کوچیکه قبر یل ام بنین

 

ای دل ای دل، امون از دست این دل

هر کسی توی زندگی یه یار مهربون میخواد

با گریه و سوز و دعا به مجلس حسین میاد

 

مجلس روضه‌ی آقا بهشت روی زمینه

هرکسی دل داده باشه، اینجا آقاشو می‌بینه

 

یه دل دارم تو عالمین، اون دلمم مال حسین

هرجا برم داد می‌زنم عشقمه بین الحرمین

 

ای دل ای دل، امون از دست این دل

شور: سرزمین پربلا

کربلا کربلا سرزمین پر بلا وای وای

کربلا کربلا قبله‌ی دیوونه‌ها وای وای

کربلا کربلا مهد مردی و وفا وای وای

 

بیقرار بیقراره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

چی بگم آروم نداره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل غمین و مضطرم وای وای

کربلا کربلا بیقرار دلبرم وای وای

کربلا کربلا کی میشه بیام حرم وای وای

 

به خدا ابر بهاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

همیشه چشم انتظاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل اسیر ماتمت وای وای

کربلا کربلا ناله دارم از غمت وای وای

کربلا کربلا آرزومه علقمه‌ت وای وای

داره اشک غم می‌باره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

دیگه داره کم میاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

به خدا دشمنات خیلی نامردن

همه‌ش به دور خیمه‌ها می‌گردن

دیگه به خواهرت رحمی ندارن

وقتی پیکرتو صدپاره کردن

شورچهارضرب: بیا نگار آشنا

بیا نگار آشنا / شب غمم سحر نما

مرا به نوکری خود / (شها تو مفتخر نما)۲

ای گل وفا حسین - معدن سخا حسین

می‌کشی مرا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

تجلی ولایتی / سرشته با گل منی

تمام هستی ام تویی / تو صا حب دل منی

آیه‌ی محبتی - سوره‌ی کرامتی

کعبه‌ی ولا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

زکودکی دلم شده / اسیر مبتلای تو

خدا کند که جان دهم / به یاد کربلای تو

ذکر تو عبادتم - تشنه‌ی شهادتم

یار حق نما حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

چه می‌شود زباده‌ی / ولا دهی تو شهدی‌ام

مددکنی صلا زنم / که من غلام مهدی‌ام

کو امام منتظر - یار غائب از نظر

چشمه‌ی بقا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

بهانه دارد این دلم / به کربلا سفر کنم

بر آن ضریح محترم / به چشم تر نظر کنم

دارم آرزوی تو - کی رسم به کوی تو

یار با وفا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

تمام هستی‌ام شود / فدای  قتلگاه تو

همان مکان که بوده است / به خیمه‌ها نگاه تو

جان مادرت حسین - حق دخترت حسین

کن به ما عطا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

به روی خاک صورتت / صدا زدی خدا حسین

به پیش مادرت شدی / ذبیح بالقفا حسین

وای غریب مادرم - وای شکسته حنجرم

شدی ز من جدا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

اگر حسین من تویی / بگو اخا سرت کجاست

چرا تنت چنین شده / نشان مادرت کجاست

قاری بریده سر - روی نیزه در به در

کشته ی خدا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

به  شام و کوفه می‌روم / به عشق دیدن سرت

رباب ناله می‌زند / به یاد حلق  اصغرت

حرمله چه بی حیا - خنده می‌کند به ما

وای از این جفا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

شاعران: جواد حیدری و سیدمحمد میرهاشمی

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

سخنرانی: آزمون‌های الهی؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه: از دیار سنگ پرونی اومدن؛ پخش آنلاین | دانلود

زمینه: یه اربعین العطشت رو می‌شنیدم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: باور نمی‌کنم که رسیدم کنار تو؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: چه کردند؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: قافله‌ی غربت و غم؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: سرزمین پربلا؛ پخش آنلاین | دانلود

شورچهارضرب: بیا نگار آشنا؛ پخش آنلاین | دانلود

نغمه: حسین وای؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

روضه: از دیار سنگ پرونی اومدن

بیایید ختم آقا گریه کنید

بیایید با شهدا گریه کنید

شمع و قرآن بیارید، خرما بدید

مثل زینب این روزا گریه کنید

 

اربعین ریختن خون سیبه

آخه چلّم یه شاه غریبه

 

چله‌ی لبای خشک و کبوده

چله‌ی آتیش و خیمه و دوده

چله‌ی سقا و مشک پارشه

چله‌ی افتادن کلاه خوده

 

چله‌ی سرنگونی علمه

چله‌ی آوارگی حرمه

 

چله‌ی روضه‌ی یه بی کفنه

چله‌ی سر روی نیزه زدنه

چله‌ی سجده‌ی شمشیر و سنان

برای زیارت یک بدنه

 

چله‌ی نعلای تازه اومده

چله‌ی تشییع جنازه اومده

 

صدای قافله از راه می‌رسه

کاروان گله از راه می‌رسه

هنوز از گوشه کنار قتلگاه

صدای ناله‌ی زهرا می‌رسه

 

بوی گریه همه جا رو می‌گیره

میره و عرش خدا رو می‌گیره

 

از دیار سنگ پرونی اومدن

مثل برگای خزونی اومدن

یه نشون میون این قافله هست

همگی قامت کمونی اومدن

 

نه به دیده مونده سوی دیدنی

نه نفس برا نفس کشیدنی

 

خسته از راه اسارت اومدن

همگی برا زیارت اومدن

دست خالی که نه با گهواره و

پیرهن رفته به غارت اومدن

 

اومدن عزادار یک لاله‌اند

سیاپوش دختر سه ساله‌اند

زمینه: یه اربعین العطشت رو می‌شنیدم

ای حسینم

یه اربعین العطشت رو می‌شنیدم

از بعد تو آبو به رنگ خون می‌دیدم

ای حبیبم

 

ای حسینم

یه اربعین گرسنه خوابیدم پس از تو

کابوس قتلگاتو می‌دیدم پس از تو

من غریبم

 

ای حسینم

رد طناب هنوز جامونده روی گردن

توی محلهی یهود اشاره کردن

خسته جونم

 

ای حسینم

کی میدونه معنی خارجی ینی (یعنی) چی؟

کی میدونه که مرگ تدریجی ینی چی؟

من میدونم

 

ای حسینم

خوردن بدترین کتک، سنگین‌ترین مُشت

یکی می‌گفت عمه بدو رقیه رو کشت

 

واحد: باور نمی‌کنم که رسیدم کنار تو

باور نمی‌کنم که رسیدم کنار تو

باور نمی‌کنم من و خاک و دیار تو؟

 

یک اربعین گذشته و من پیرتر شدم

یک اربعین گذشت و شدم همجوار تو

 

یک اربعین اسیر بلایم، بلای عشق

یک اربعین دچار فراقم، دچار تو

 

یک اربعین دویده‌ام و زخم دیده‌ام

دنبال ناله‌های یتیمان زار تو

 

یک اربعین به گریه‌ی من خنده کرده‌اند

لب‌های قاتلان تو و نیزه دار تو

 

یک اربعین به روی سرم شعله ریختند

با چادری که سوخت رسیدم کنار تو

 

مثل رباب مثل همه تار گشته‌اند

چشمان خسته‌ی من، چشم انتظار تو

 

روز تولدم که زدم خنده در برت

باور نداشتم که شوم سوگوار تو

 

با تیغ و تیر و دشنه تو را بوریا کنند

با سنگ و تازیانه مرا داغدار تو

 

یادم نمی‌رود به لبت، آب آب بود

یادم نمی‌رود بدن نیزه زار تو

 

حالا سرت کجاست که بالای سر روم

گریم برای زخم تن بی شمار تو

 

یک مشت خاک روی تو و من دعا کنان

شاید شوم نشان تو – سنگ مزار تو -

 

شاعر: حسن لطفی

واحد: چه کردند

دانید که با دیده ی بیدار چه کردند؟

با آل عبا در دم دیدار چه کردند؟

 

از غربت ارباب سخن ها که نگفتیم

بگذار بگوییم که با یار چه کردند

 

بگذار که از نور رخ ماه بپرسیم

با ماه رخ ماه شب تار چه کردند

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

شور: قافله‌ی غربت و غم

قافله‌ی غربت و غم رسیده باز به کربلا

همه میرن به پابوس، مزار شاه شهدا

 

عاشقا روز اربعین واسه زیارت حسین

میخوان که هرجوری شده، بیان به بین الحرمین

 

ای دل ای دل، امون از دست این دل

 

بعد زیارت حسین همه میرن به علقمه

تا میرسن کنار آب، می‌پیچه بوی فاطمه

 

زینب دلش می‌گیره و میگه به زین العابدین

پس چرا اینقد کوچیکه قبر یل ام بنین

 

ای دل ای دل، امون از دست این دل

هر کسی توی زندگی یه یار مهربون میخواد

با گریه و سوز و دعا به مجلس حسین میاد

 

مجلس روضه‌ی آقا بهشت روی زمینه

هرکسی دل داده باشه، اینجا آقاشو می‌بینه

 

یه دل دارم تو عالمین، اون دلمم مال حسین

هرجا برم داد می‌زنم عشقمه بین الحرمین

 

ای دل ای دل، امون از دست این دل

شور: سرزمین پربلا

کربلا کربلا سرزمین پر بلا وای وای

کربلا کربلا قبله‌ی دیوونه‌ها وای وای

کربلا کربلا مهد مردی و وفا وای وای

 

بیقرار بیقراره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

چی بگم آروم نداره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل غمین و مضطرم وای وای

کربلا کربلا بیقرار دلبرم وای وای

کربلا کربلا کی میشه بیام حرم وای وای

 

به خدا ابر بهاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

همیشه چشم انتظاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل اسیر ماتمت وای وای

کربلا کربلا ناله دارم از غمت وای وای

کربلا کربلا آرزومه علقمه‌ت وای وای

داره اشک غم می‌باره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

دیگه داره کم میاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

به خدا دشمنات خیلی نامردن

همه‌ش به دور خیمه‌ها می‌گردن

دیگه به خواهرت رحمی ندارن

وقتی پیکرتو صدپاره کردن

شورچهارضرب: بیا نگار آشنا

بیا نگار آشنا / شب غمم سحر نما

مرا به نوکری خود / (شها تو مفتخر نما)۲

ای گل وفا حسین - معدن سخا حسین

می‌کشی مرا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

تجلی ولایتی / سرشته با گل منی

تمام هستی ام تویی / تو صا حب دل منی

آیه‌ی محبتی - سوره‌ی کرامتی

کعبه‌ی ولا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

زکودکی دلم شده / اسیر مبتلای تو

خدا کند که جان دهم / به یاد کربلای تو

ذکر تو عبادتم - تشنه‌ی شهادتم

یار حق نما حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

چه می‌شود زباده‌ی / ولا دهی تو شهدی‌ام

مددکنی صلا زنم / که من غلام مهدی‌ام

کو امام منتظر - یار غائب از نظر

چشمه‌ی بقا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

بهانه دارد این دلم / به کربلا سفر کنم

بر آن ضریح محترم / به چشم تر نظر کنم

دارم آرزوی تو - کی رسم به کوی تو

یار با وفا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

تمام هستی‌ام شود / فدای  قتلگاه تو

همان مکان که بوده است / به خیمه‌ها نگاه تو

جان مادرت حسین - حق دخترت حسین

کن به ما عطا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

به روی خاک صورتت / صدا زدی خدا حسین

به پیش مادرت شدی / ذبیح بالقفا حسین

وای غریب مادرم - وای شکسته حنجرم

شدی ز من جدا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

اگر حسین من تویی / بگو اخا سرت کجاست

چرا تنت چنین شده / نشان مادرت کجاست

قاری بریده سر - روی نیزه در به در

کشته ی خدا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

به  شام و کوفه می‌روم / به عشق دیدن سرت

رباب ناله می‌زند / به یاد حلق  اصغرت

حرمله چه بی حیا - خنده می‌کند به ما

وای از این جفا حسین - می‌کشی مرا حسین   

 

می‌کشی مرا حسین   

 

شاعران: جواد حیدری و سیدمحمد میرهاشمی

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی