وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۹، ۰۲:۵۱ ق.ظ

مراسم هفتگی (پیشواز محرم) / هیئت کانون دانش آموزی حضرت سیدالکریم (ع)؛ شهرری - 11 آذر 89

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

زمینه: صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: بیقراره دل من؛ پخش آنلاین | دانلود

شور و نوا: کربلا کعبه‌ی دل‌هاست؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه پایانی: به خدا دشمنات خیلی نامردن؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

زمینه: صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین

صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین

 

بی همگان به سر شود بی‌تو به سر نمی‌شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی‌شود

 

دیده عقل مست تو چرخه چرخ پست تو

گوش طرب به دست تو بی‌تو به سر نمی‌شود

 

جان ز تو نوش می‌کند دل ز تو جوش می‌کند

عقل خروش می‌کند بی‌تو به سر نمی‌شود

 

خمر من و خمار من باغ من و بهار من

خواب من و قرار من بی‌تو به سر نمی‌شود

 

جاه و جلال من تویی ملکت و مال من تویی

آب زلال من تویی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

گاه سوی وفا روی گاه سوی جفا روی

آن منی کجا روی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

دل بنهند برکنی توبه کنند بشکنی

این همه خود تو می‌کنی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

بی تو اگر به سر شدی زیر جهان زبر شدی

باغ ارم سقر شدی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

گر تو سری قدم شوم ور تو کفی علم شوم

ور بروی عدم شوم بی‌تو به سر نمی‌شود

 

خواب مرا ببسته‌ای نقش مرا بشسته‌ای

وز همه‌ام گسسته‌ای بی‌تو به سر نمی‌شود

 

گر تو نباشی یار من گشت خراب کار من

مونس و غمگسار من بی‌تو به سر نمی‌شود

 

بی تو نه زندگی خوشم بی‌تو نه مردگی خوشم

سر ز غم تو چون کشم بی‌تو به سر نمی‌شود

 

هر چه بگویم ای صنم نیست جدا ز نیک و بد

هم تو بگو به لطف خود بی‌تو به سر نمی‌شود

 

شاعر: مولوی

---------------

کلیم اگر دعا کند بی تو دعا نمی‌شود
مسیح اگر دوا دهد بی تو دوا نمی‌شود


اگر جدائی اوفتد میان جسم و جان من
قسم بجان تو دلم از تو جدا نمی‌شود


گریه اگر کنم همی بهر تو گریه می کنم
ورنه زدیده ام عبث اشک رها نمی‌شود


گرد حرم دویده ام صفا و مروه دیده ام
هیچ کجا برای من کرب و بلا نمی‌شود


کسی که گشت گرد تو گرد گنه نمی رود
پیرو خط کربلا اهل خطا نمی‌شود


عمر گذشت، وانشد راه زیارتت به من
حاجت این شکسته دل چرا روا نمی‌شود


جز سر غرق خون تو که شد چراغ قافله
رأس بریده بر کسی راهنما نمی‌شود


ای بدن تو غرق خون وی سر و روت لاله گون
با چه خضاب کرده ای خون که حنا نمی‌شود


کرب و بلا و کوفه شد سخت به عترتت ولی
هیچ کجا به سختی شام بلا نمی‌شود


چوب به دست قاتلت سوخت و گفت این سخن
جای سر بریده در طشت طلا نمی‌شود

شاعر: استاد حاج غلامرضا سازگار

شور: بیقراره دل من

کربلا کربلا سرزمین پر بلا وای وای

کربلا کربلا قبله‌ی دیوونه‌ها وای وای

کربلا کربلا مهد مردی و وفا وای وای

 

بیقرار بیقراره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

چی بگم آروم نداره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل غمین و مضطرم وای وای

کربلا کربلا بیقرار دلبرم وای وای

کربلا کربلا کی میشه بیام حرم وای وای

 

به خدا ابر بهاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

همیشه چشم انتظاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل اسیر ماتمت وای وای

کربلا کربلا ناله دارم از غمت وای وای

کربلا کربلا آرزومه علقمه‌ت وای وای

داره اشک غم می‌باره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

دیگه داره کم میاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

به خدا دشمنات خیلی نامردن

همه‌ش به دور خیمه‌ها می‌گردن

دیگه به خواهرت رحمی ندارن

وقتی پیکرتو صدپاره کردن

شور و نوا: کربلا کعبه‌ی دل‌هاست

کربلا کعبه‌ی دل‌هاست خدا می‌داند
دیدنش آرزوی ماست خدا می‌داند


کربلا را چه نیاز است که تفسیر کنند
عشق حرفی‌ست که گویاست خدا می‌داند


ما عزادار حسینیم که اشک غم او
آبروی همه‌ی ماست خدا میداند


اوّلین مستمع مجلس پر فیض حسین
مادرش حضرت زهراست خدا می‌داند


تا ابد از غم او در دل ذرّات وجود
کس نداند که چه غوغاست خدا می‌داند


هِرزِ جان است مرا عشق حسین و این عشق
قیمتش جنّت اعلاست خدا می‌داند


نگه آخر او سوی خیام است ولی
چه در آن آینه پیداست خدا میداند


یوسف فاطمه افتاده به خاک و دردا
چه خبر در دل صحراست خدا میداند

 

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

تصاویر مراسم:

موجود نیست



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

زمینه: صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: بیقراره دل من؛ پخش آنلاین | دانلود

شور و نوا: کربلا کعبه‌ی دل‌هاست؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه پایانی: به خدا دشمنات خیلی نامردن؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

زمینه: صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین

صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین

 

بی همگان به سر شود بی‌تو به سر نمی‌شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی‌شود

 

دیده عقل مست تو چرخه چرخ پست تو

گوش طرب به دست تو بی‌تو به سر نمی‌شود

 

جان ز تو نوش می‌کند دل ز تو جوش می‌کند

عقل خروش می‌کند بی‌تو به سر نمی‌شود

 

خمر من و خمار من باغ من و بهار من

خواب من و قرار من بی‌تو به سر نمی‌شود

 

جاه و جلال من تویی ملکت و مال من تویی

آب زلال من تویی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

گاه سوی وفا روی گاه سوی جفا روی

آن منی کجا روی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

دل بنهند برکنی توبه کنند بشکنی

این همه خود تو می‌کنی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

بی تو اگر به سر شدی زیر جهان زبر شدی

باغ ارم سقر شدی بی‌تو به سر نمی‌شود

 

گر تو سری قدم شوم ور تو کفی علم شوم

ور بروی عدم شوم بی‌تو به سر نمی‌شود

 

خواب مرا ببسته‌ای نقش مرا بشسته‌ای

وز همه‌ام گسسته‌ای بی‌تو به سر نمی‌شود

 

گر تو نباشی یار من گشت خراب کار من

مونس و غمگسار من بی‌تو به سر نمی‌شود

 

بی تو نه زندگی خوشم بی‌تو نه مردگی خوشم

سر ز غم تو چون کشم بی‌تو به سر نمی‌شود

 

هر چه بگویم ای صنم نیست جدا ز نیک و بد

هم تو بگو به لطف خود بی‌تو به سر نمی‌شود

 

شاعر: مولوی

---------------

کلیم اگر دعا کند بی تو دعا نمی‌شود
مسیح اگر دوا دهد بی تو دوا نمی‌شود


اگر جدائی اوفتد میان جسم و جان من
قسم بجان تو دلم از تو جدا نمی‌شود


گریه اگر کنم همی بهر تو گریه می کنم
ورنه زدیده ام عبث اشک رها نمی‌شود


گرد حرم دویده ام صفا و مروه دیده ام
هیچ کجا برای من کرب و بلا نمی‌شود


کسی که گشت گرد تو گرد گنه نمی رود
پیرو خط کربلا اهل خطا نمی‌شود


عمر گذشت، وانشد راه زیارتت به من
حاجت این شکسته دل چرا روا نمی‌شود


جز سر غرق خون تو که شد چراغ قافله
رأس بریده بر کسی راهنما نمی‌شود


ای بدن تو غرق خون وی سر و روت لاله گون
با چه خضاب کرده ای خون که حنا نمی‌شود


کرب و بلا و کوفه شد سخت به عترتت ولی
هیچ کجا به سختی شام بلا نمی‌شود


چوب به دست قاتلت سوخت و گفت این سخن
جای سر بریده در طشت طلا نمی‌شود

شاعر: استاد حاج غلامرضا سازگار

شور: بیقراره دل من

کربلا کربلا سرزمین پر بلا وای وای

کربلا کربلا قبله‌ی دیوونه‌ها وای وای

کربلا کربلا مهد مردی و وفا وای وای

 

بیقرار بیقراره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

چی بگم آروم نداره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل غمین و مضطرم وای وای

کربلا کربلا بیقرار دلبرم وای وای

کربلا کربلا کی میشه بیام حرم وای وای

 

به خدا ابر بهاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

همیشه چشم انتظاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

کربلا کربلا دل اسیر ماتمت وای وای

کربلا کربلا ناله دارم از غمت وای وای

کربلا کربلا آرزومه علقمه‌ت وای وای

داره اشک غم می‌باره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

دیگه داره کم میاره دل من

هوس کرب و بلا داره دوباره دل من

 

حسین

 

به خدا دشمنات خیلی نامردن

همه‌ش به دور خیمه‌ها می‌گردن

دیگه به خواهرت رحمی ندارن

وقتی پیکرتو صدپاره کردن

شور و نوا: کربلا کعبه‌ی دل‌هاست

کربلا کعبه‌ی دل‌هاست خدا می‌داند
دیدنش آرزوی ماست خدا می‌داند


کربلا را چه نیاز است که تفسیر کنند
عشق حرفی‌ست که گویاست خدا می‌داند


ما عزادار حسینیم که اشک غم او
آبروی همه‌ی ماست خدا میداند


اوّلین مستمع مجلس پر فیض حسین
مادرش حضرت زهراست خدا می‌داند


تا ابد از غم او در دل ذرّات وجود
کس نداند که چه غوغاست خدا می‌داند


هِرزِ جان است مرا عشق حسین و این عشق
قیمتش جنّت اعلاست خدا می‌داند


نگه آخر او سوی خیام است ولی
چه در آن آینه پیداست خدا میداند


یوسف فاطمه افتاده به خاک و دردا
چه خبر در دل صحراست خدا میداند

 

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

تصاویر مراسم:

موجود نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی