وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)
پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۸۸، ۰۴:۰۲ ب.ظ

مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم / هیئت کریم آل طاها (ع) – شهرری؛ 1 دی 88

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

زمینه: طاقت ماندن ندارم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: من قاسم مجتبایم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: شعری سروده‌ام به بلندای کربلا؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: ارباب بی‌نظیر من؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه پایانی: من در این صحرای خون غسل شهادت کرده‌ام؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

زمینه: طاقت ماندن ندارم

در تب و تاب نگارم / همچو سروی استوارم

بعد اکبر ای عموجان / طاقت ماندن ندارم  

اشک چشمم، گشته جاری، اذن میدانم ندادی

نامه ی بابای من را، روی چشم خود نهادی

چون زره پیدا نمیشد، شد کفن تن پوش شادی

دل من شیدا شد -  مست و بی پروا شد

می روم من این دم -  سوی بابای خود  

آه و واویلا

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: من قاسم مجتبایم

من قاسم نوجوانم  / طفل کریم مدینه   

بعد از علی اکبر تو / دارم غمی کنج سینه   

من قاسم مجتبایم – سرباز خون خدایم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: شعری سروده‌ام به بلندای کربلا

شعری سروده‌ام به بلندای کربلا

هر مصرعش حکایت شب‌های کربلا

 

من یادگار نسترن باغ کوثرم

غیر از غم حسین غمی نیست در سرم

 

من آبرو برای یتیمان گرفته‌ام

شکر خدا اجازه‌ی میدان گرفته‌ام

 

خورشیدم از کرانه‌ی زهرا دمیده است

حُسن حَسن میانه‌ی میدان رسیده است

 

از حُسن رویم آبروی ماهتاب رفت

مژده که پای کوچک من تا رکاب رفت

 

شیرازه‌ی مفاصلم از هم گسسته شد

هر بند استخوان تن من شکسته شد

 

بنگر عمو مرا که در این حال محتضر

قدّی کشیده‌ام که تو نشناسی‌ام دگر

 

احلی من العسل شده احوال این یتیم

بنگر عمو شکسته شده بال این یتیم

 

لب تشنه تر ز تشنگی‌ام کوثری نشد

پاشیده تر ز پیکر من پیکری نشد

 

من خاطرات سبز دیار مدینه‌ام

گل کرده جای سمّ ستوران به سینه‌ام

 

شاعر: علی اشتری

شور: ارباب بی‌نظیر من

حسین، ارباب بی نظیر من

حسین، انت نعم الامیر من

 

عشق تو رو در دل من خدای اعلا گذاشته

شور تو رو در دل من حضرت زهرا گذاشته

ذکر تو رو در دل من زینب کبری گذاشته

 

با تو خدا، در کربلا

کعبه‌ی اصلیش و بنا گذاشته

 

-----

 

زندگی بی غم تو حال و هوایی نداره

بندگی بی دم تو لطف و صفایی نداره

خونه‌ی بی پرچم تو کرب و بلایی نداره

 

هرکس شود، از تو جدا

در پیش فاطمه جایی نداره

 

حسین، ای ذکر صبح و شام من

حسین، ای مسجد الحرام من

 

------

 

در راه کربلایت، غرق بلایم بفرما

تا که شوم آشنایت، عبد خدایم بفرما

بهر غم و روضه‌هایت، ز خود رهایم بفرما

 

ای باصفا، تو از وفا

در دل خیمه‌ات جایم بفرما

 

-------

 

حسرت کرب و بلایت می‌کشد آخر گدا را

تا به کی آخر بسوزد در طلب تو نگارا

کن نظری بر دل من مجنون و خرابم خدایا

 

ای مه جبین، نیزه نشین

ادرک یاسیدی این مبتلا را

 

حسین، ارباب بی نظیر من

حسین، انت نعم الامیر من

 

------

حسین آواره‌ی تو هستم

حسین، بیچاره‌ی تو هستم

 

حسین، یا کاشف البلایا

حسین، یا رازق البلایا

 

حسین، ای ذکر صبح و شام من

حسین، ای مسجد الحرام من

روضه پایانی: من در این صحرای خون غسل شهادت کرده‌ام

من در این صحرای خون غسل شهادت کرده‌ام

غربتت را در حرم عمو روایت کرده‌ام

 

چون گمانم بود از میدان تو منعم می‌کنی

در دلم از تو به بابایم شکایت کرده‌ام

 

آرزو دارم که جان را در رهت قربان کنم

در نماز نیمه شب‌هایم دعایت کرده‌ام

 

اذن میدانم بده عمو که طاقت تاق شد

چون که عزم یاری این خیمه‌هایت کرده‌ام

 

ای عمو! جان علی اصغرت اذنم بده

تا به خود نازم که من از تو حمایت کرده ام

 

نِه به یک رخصت دو صد منت به جان اصغرت

رحم کن بین بوسه باران دست و پایت کرده‌ام

 

اشک می زیری چرا عمو تو در آغوش من

من کجا بر گریه و اشک تو عادت کرده‌ام

 

یک نگاهم کردی و هوش از سر قاسم برفت

من ضریح چشم‌هایت را زیارت کرده‌ام

 

چون ز میدان بازمی‌گشتی به سوی خیمه‌ها

دیده گریان بر در خیمه نگاهت کرده‌ام

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

 



نوشته شده توسط یاحق
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

پایگاه انتشار مداحی‌ها، مولودی‌خوانی‌ها و سروده‌های هیئت (تصانیف مداحی)

وبگاه رسمی کربلایی حسین رضائیان

سالیانی‌ست که با نوکری‌ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسین رضائیان

 

تصاویر، صوت و فیلم مراسم + متن اشعار در ادامه مطلب

صوت مراسم:

زمینه: طاقت ماندن ندارم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: من قاسم مجتبایم؛ پخش آنلاین | دانلود

واحد: شعری سروده‌ام به بلندای کربلا؛ پخش آنلاین | دانلود

شور: ارباب بی‌نظیر من؛ پخش آنلاین | دانلود

روضه پایانی: من در این صحرای خون غسل شهادت کرده‌ام؛ پخش آنلاین | دانلود

 

فیلم مراسم:

موجود نیست

 

متن اشعار:

زمینه: طاقت ماندن ندارم

در تب و تاب نگارم / همچو سروی استوارم

بعد اکبر ای عموجان / طاقت ماندن ندارم  

اشک چشمم، گشته جاری، اذن میدانم ندادی

نامه ی بابای من را، روی چشم خود نهادی

چون زره پیدا نمیشد، شد کفن تن پوش شادی

دل من شیدا شد -  مست و بی پروا شد

می روم من این دم -  سوی بابای خود  

آه و واویلا

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: من قاسم مجتبایم

من قاسم نوجوانم  / طفل کریم مدینه   

بعد از علی اکبر تو / دارم غمی کنج سینه   

من قاسم مجتبایم – سرباز خون خدایم

 

شاعر: حسین رضائیان

ادامه شعر در آدرس پیش رو: کلیک کنید

واحد: شعری سروده‌ام به بلندای کربلا

شعری سروده‌ام به بلندای کربلا

هر مصرعش حکایت شب‌های کربلا

 

من یادگار نسترن باغ کوثرم

غیر از غم حسین غمی نیست در سرم

 

من آبرو برای یتیمان گرفته‌ام

شکر خدا اجازه‌ی میدان گرفته‌ام

 

خورشیدم از کرانه‌ی زهرا دمیده است

حُسن حَسن میانه‌ی میدان رسیده است

 

از حُسن رویم آبروی ماهتاب رفت

مژده که پای کوچک من تا رکاب رفت

 

شیرازه‌ی مفاصلم از هم گسسته شد

هر بند استخوان تن من شکسته شد

 

بنگر عمو مرا که در این حال محتضر

قدّی کشیده‌ام که تو نشناسی‌ام دگر

 

احلی من العسل شده احوال این یتیم

بنگر عمو شکسته شده بال این یتیم

 

لب تشنه تر ز تشنگی‌ام کوثری نشد

پاشیده تر ز پیکر من پیکری نشد

 

من خاطرات سبز دیار مدینه‌ام

گل کرده جای سمّ ستوران به سینه‌ام

 

شاعر: علی اشتری

شور: ارباب بی‌نظیر من

حسین، ارباب بی نظیر من

حسین، انت نعم الامیر من

 

عشق تو رو در دل من خدای اعلا گذاشته

شور تو رو در دل من حضرت زهرا گذاشته

ذکر تو رو در دل من زینب کبری گذاشته

 

با تو خدا، در کربلا

کعبه‌ی اصلیش و بنا گذاشته

 

-----

 

زندگی بی غم تو حال و هوایی نداره

بندگی بی دم تو لطف و صفایی نداره

خونه‌ی بی پرچم تو کرب و بلایی نداره

 

هرکس شود، از تو جدا

در پیش فاطمه جایی نداره

 

حسین، ای ذکر صبح و شام من

حسین، ای مسجد الحرام من

 

------

 

در راه کربلایت، غرق بلایم بفرما

تا که شوم آشنایت، عبد خدایم بفرما

بهر غم و روضه‌هایت، ز خود رهایم بفرما

 

ای باصفا، تو از وفا

در دل خیمه‌ات جایم بفرما

 

-------

 

حسرت کرب و بلایت می‌کشد آخر گدا را

تا به کی آخر بسوزد در طلب تو نگارا

کن نظری بر دل من مجنون و خرابم خدایا

 

ای مه جبین، نیزه نشین

ادرک یاسیدی این مبتلا را

 

حسین، ارباب بی نظیر من

حسین، انت نعم الامیر من

 

------

حسین آواره‌ی تو هستم

حسین، بیچاره‌ی تو هستم

 

حسین، یا کاشف البلایا

حسین، یا رازق البلایا

 

حسین، ای ذکر صبح و شام من

حسین، ای مسجد الحرام من

روضه پایانی: من در این صحرای خون غسل شهادت کرده‌ام

من در این صحرای خون غسل شهادت کرده‌ام

غربتت را در حرم عمو روایت کرده‌ام

 

چون گمانم بود از میدان تو منعم می‌کنی

در دلم از تو به بابایم شکایت کرده‌ام

 

آرزو دارم که جان را در رهت قربان کنم

در نماز نیمه شب‌هایم دعایت کرده‌ام

 

اذن میدانم بده عمو که طاقت تاق شد

چون که عزم یاری این خیمه‌هایت کرده‌ام

 

ای عمو! جان علی اصغرت اذنم بده

تا به خود نازم که من از تو حمایت کرده ام

 

نِه به یک رخصت دو صد منت به جان اصغرت

رحم کن بین بوسه باران دست و پایت کرده‌ام

 

اشک می زیری چرا عمو تو در آغوش من

من کجا بر گریه و اشک تو عادت کرده‌ام

 

یک نگاهم کردی و هوش از سر قاسم برفت

من ضریح چشم‌هایت را زیارت کرده‌ام

 

چون ز میدان بازمی‌گشتی به سوی خیمه‌ها

دیده گریان بر در خیمه نگاهت کرده‌ام

اطلاعیه مراسم:

موجود نیست

 

تصاویر مراسم:

موجود نیست

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی